Scanlines med HDMI?

Mere
08 jun 2017 13:00 #1 af KroeboCop
KroeboCop Oprettet emne: Scanlines med HDMI?
Vil bare lige høre om det er XRGB-mini Framemeister man skal købe hvis man ligger inde med en computer der kun kan spytte HDMI ud og man vil have HDMI ind. Jeg har en Raspberry Pi 3, som jeg gerne vil have på mit TV med scanlines. Jeg har en SLG3000 der jo er VGA analog, men er bange for lag, hvis jeg skal til at bruge en converter eller hvad det nu hedder. Der er vist også mulighed for at lave VGA out på RP3en, Men håber lidt på at Street Fighter III 3rd Strike Online Edition udkommer en dag på en af nyere konsoller, så er det rart nok man har scanline generatoren med HDMI ud og indgang.

Gutter Trash!

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
09 jun 2017 10:35 #2 af Konsolkongen
Konsolkongen svaret på emne: Scanlines med HDMI?
Jeg mener ikke at en XRGB kan tilføje scanlines til et HDMI-signal. Jeg har faktisk ikke noget bud på en løsning :/

Shoot and shoot to advance further!
Wonderful attack by just two men!!

• spectre
  • spectre's profilbillede
  • Væk
  • Keep it simple!
Mere
09 jun 2017 11:07 - 09 jun 2017 11:13 #3 af spectre
spectre svaret på emne: Scanlines med HDMI?
SLG3000 genererer ingen lag.

XRGB Mini kan tilføje scanlines til et HDMI signal, og skulle efter sigende ikke tilføje input lag, eller ihvertfald meget lidt. Jeg har ikke selv en så kan ikke sige det med sikkerhed.

edit:
faldt over dette på shmups.com

Framemeister mode works on 240p, 480i, 480p and 720p resolutions. On 480p and 720p the output resolution of the Mini has to be higher than the input resolution (meaning 720p or higher for 480p sources and 1080p for 720p sources). On 720p sources you get 360 scanlines (one for every second line).

• slk486
  • slk486's profilbillede
  • Væk
  • Asking the questions because I DON'T KNOW!
Mere
09 jun 2017 13:08 #4 af slk486
slk486 svaret på emne: Scanlines med HDMI?
Der vil være 1-2 frames processing lag på Mini'en - formentlig de samme 24ms der er på de fleste andre signaler, der går igennem den, grundet framebufferen.

Not the kind of meat that makes you slap your mother!

Mere
09 jun 2017 13:33 #5 af Konsolkongen
Konsolkongen svaret på emne: Scanlines med HDMI?
XRGB'en kan ikke lave scanlines på et 720p signal. 576p fra min PS3 virker dog fint nok, men ligner noget der løgn. Går ud fra at 480p nok også virker så.

SLG3000 genererer ganske rigtigt ingen lag, men jeg tror Kroebocop snakkede de HDMI til VGA-konvertere han ville skulle bruge for at få signalet igennem sådan en. Den slags plejer nu heller ikke at lagge, men det er svært at sige med sikkerhed.

Shoot and shoot to advance further!
Wonderful attack by just two men!!

Mere
09 jun 2017 15:48 #6 af KroeboCop
KroeboCop svaret på emne: Scanlines med HDMI?
Bruger RetroPie på min Raspberry Pi 3 og fandt ud af der var en indstilling der gør man får scanlines og det ser faktisk ret godt ud(også lige slå curved til også, uh!) Har igennem årene set mange vise scanlines i emulators hvor de syntes det så heeeelt vildt godt ud og man tænker 'Shiiiiiit det vildt hvordan man ser det som flot eller bare ok flot' Har en scaler plus en SLG3000 og læste at der nok ville går lang tid før de lukker ned for XBLA, så en 360 det er nok bare det jeg skal gøre :=) Rart jeg nu kan spille mine Neo Geo ROMs uden at få øje-cancer (købt i Humble Bundle)

Gutter Trash!

Tid til at oprette siden: 0.183 sekunder
Leveret af Kunena Forum