Famicom/NES 8bit tråden

Mere
08 mar 2017 08:36 #151 af Sumez
Sumez svaret på emne: Famicom/NES 8bit tråden
Du kommer nok af med en arm, ja. Har kigget på det længe, men prisen er (naturligvis) kun gået højere og højere :\ Det er Gimmick-niveau nu.

Jeg har pudsigt nok manualen til spillet, gad vide hvad jeg ville kunne få for den alene :P

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
08 mar 2017 09:18 #152 af neros
neros svaret på emne: Famicom/NES 8bit tråden
Haha en manual ville du sikkert kunne få rigtig meget for!

Æv hvorfor er alle retro spil (de bedste) blevet så dyre :-(

Min Youtube kanal: www.youtube.com/user/neros77

Mere
08 apr 2017 20:33 #153 af KillerBean2
KillerBean2 svaret på emne: Famicom/NES 8bit tråden
Nu fik jeg langt om længe bygget mig en toaster med RGB-udgang. Eneste spil i samlingen indtil videre er SMB3, og så må jeg se, hvad jeg ellers får rodet mig ud i :D

Mere
10 apr 2017 10:28 - 14 maj 2017 09:33 #154 af Sumez
I den forbindelse vil jeg også gerne lige opdatere min liste fra to år siden. :D
Har smidt et par nye titler ind, og rykket lidt rundt i rækkefølgen (men den skal alligevel tages med et gran salgt, især de øverste 6 titler er af næsten lige høj kvalitet). Det eneste jeg har fjernet er Dragon Fighter, da jeg ikke ville anbefale den sammenlignet med de andre spil Natsume har lavet til maskinen af langt højere kvalitet.
Som man nok kan se findes der virkelig overraskende meget spændende på Famicom :)

Sumez skrev:
1. Super Mario Bros 3, slet ingen contest, tidløst nær-perfekt spil, og enormt forud for sin tid.
2. Hele Mega Man-serien (ca. prioriteret favoritrækkefølge: 3, 4, 2, 6, 5, 1)
3. Gimmick! (eller Mr. Gimmick i Europa, virkelig fantastisk mesterværk, der fremstår meget mere avanceret end noget andet på maskinen)
4. Hele Ninja Gaiden-serien (min rækkefølge: 1, 3, 2, men det er meget en smagssag, alle tre er fantastiske)
5. Castlevania 3
6. Contra og Super Contra
7. Castlevania
8. Super Mario Bros
9. Super Mario Bros. 2 (Jap)
10. Batman The Movie
12. Rescue Rangers 1 + 2 (1'eren er svinebilligt, 2'eren svinedyrt)
13. Solstice
14. Little Samson
15. Zelda II
16. Blue Shadow / Shadow of the Ninja
17. Shatterhand
18. Akumajou Densetsu (Kid Dracula)
19. Mitsume Ga Tooru
20. Ducktales 1+2 (meget ens, men 2'eren har enkelte forbedringer over 1'eren)
21. Super Mario Bros. 2 (USA)
22. Vice: Project Doom (Gun-Dec)
23. Bionic Commando
24. Journey to Silius (Raf World)
25. Ufouria / Hebereke
26. Kirby's Adventure
27. Bucky O'Hare
28. TMNT (Turtles 1)
29. Battletoads
30. Holy Diver (absurd svært og på grænsen til unfair :))
31. New Ghostbusters 2
32. Batman: Return of the Joker /Dynamite Batman (fantastisk flot spil, men en del unfair level design kommer i vejen)
33. Darkwing Duck
34. Gargoyle's Quest 2
35. Kickmaster
36. Code Name Viper (Dead Fox)
37. Cocoron (forgænger til Little Samson med en unik lav-din-egen-figur mekanik)
38. Splatterhouse: Wanpaku Grafiti
39. Tiny Toon Adventures
40. Yume Penguin Monogatari
41. Samurai Pizza Cats
42. Gremlins 2
43. Conquest of the Crystal Palace
44. River City Ransom
45. Little Nemo
46. Karnov
47. Getsu Fuuma Den
48. G.I. Joe-spillene

Andre interessante titler i tilfældig rækkefølge, da jeg ikke kan udtale mig så meget om dem endnu:
Bubble Bobble Part 2
Plasma Ball
Jackie Chan's Action Kung Fu
Robocco Wars
Wurm: Journey to the Center of the Earth
Krion Conquest (Magical Doropie)
Zen: Intergalactic Ninja
Rygar
Faria
Nightshade
The Young Indiana Jones Chronicles
Rodland
Battle Formula (Super Spy Hunter)
Clash at Demonhead
Metal Storm
Bio Miracle Bokutte Upa
Grand Master
Guardian Legend
Power Blade
Crisis Force
Crystalis
Startropics
Snake Rattle 'n Roll
Faxanadu
Moon Crystal
Recca
Jackal
Monster in my Pocket
Adventure Island 4

Mere
10 apr 2017 23:13 - 11 apr 2017 11:26 #155 af Sumez
Metal Storm
Kan endnu ikke finde ud af om jeg elsker eller hader det spil. Det er ligeså meget puzle som det er mech-action, og meget typisk IREM. Det er ekstremt varieret, og kræver virkelig meget indlæring, men når man formår at storme lige gennem en bane efter at have terpet den, er det en stor fornøjelse.

Mere
27 apr 2017 08:28 #156 af Sumez
Hvordan kan der blive ved med at dukke Famicom-spil op som jeg bare må eje? Hvordan kan der blive ved med at være spil, jeg ikke engang har hørt om!

Det må da for satan være begrænset hvor meget der kan findes til den forpulede maskine?

• slk486
  • slk486's profilbillede
  • Væk
  • Asking the questions because I DON'T KNOW!
Mere
27 apr 2017 09:59 - 27 apr 2017 09:59 #157 af slk486
slk486 svaret på emne: Famicom/NES 8bit tråden
Er gentlemangaming.dk blevet facebook nu? ;)

Hvad har du fundet?

Not the kind of meat that makes you slap your mother!

Mere
04 maj 2017 06:30 - 04 maj 2017 06:33 #158 af Sumez
Er jo nødt til at skrive et eller andet for at holde en smule liv i tråden. ;)

Og jeg finder ting hele tiden, så ikke noget specielt, men her er hvad jeg har fået ind over den sidste måned:

Ninja Crusaders har jeg afskrevet tidligere, men er pludselig blevet hooked på da "Ninja Gaiden med one-hit-kills" lyder tiltalende, og det samme med Nuts & Milk som er et af de helt gamle old school, arkadeagtige "NROM" spil, som jeg ellers ikke normalt er meget for, det har jeg også hørt godt om, og glæder mig til at prøve. Et af Kunio-Kun spillene er sådan en party versus-brawler-agtig ting, som jeg syntes så interessant ud. Der er virkelig mange spil i den serie der ikke kom udenfor Japan, så den er altid sjov at gå på opdagelse i. Det andet er praktisk talt bare River City Ransom i gammeldaws-Japan.

Nightshade, Demonhead, Wurm, New Ghostbusters II (vigtigt det er "New", for det andet GB2 er virkelig ringe) og Upa har været på min liste meget længe, men jeg har endelig fået taget mig sammen til at skaffe dem. Ville helst have haft cart-udgaven af Upa, men den er virkelig blevet dyr.
Og så er der Mitsume Ga Tooru og Bubble Bobble 2. Begge er så dyre at jeg ellers havde afskrevet at anskaffe dem - men hvis man kan affinde sig med cart-only er Mitsume stadig i territoriet hvor det lige kunne snige sig ind via auktions-pris, og Bubble Bobble 2 faldt jeg over til en Buy It Now-pris jeg ikke kunne sige nej til, i forhold til at det var komplet i rigtig flot stand, men billigt var det nok ikke ligefrem....
Spil som Rygar, Karnov, Salamander, Zanac og Legendary Wings er de fleste nok bekendt med, men før eller siden skal de jo med i samlingen.
Nazo no Murasamejou er kendt for at være et af de få inhouse Nintendo-spil der aldrig er kommet udenfor Japan. Det er praktisk talt Zelda 1 i gammeldaws-japan.

Et par screens af nyerhvervelserne:

Bilag:
Følgende bruger(e) sagde tak: slk486

• slk486
  • slk486's profilbillede
  • Væk
Mere
04 maj 2017 07:12 #159 af slk486
Ha ha :D

Der er en del af dem du nævner jeg aldrig har hørt om, men lyder interessante. Skriv meget gerne et par ord, når du har haft lidt tid med dem - bare som indikation af om de er værd at gå efter.

Mere
04 maj 2017 07:59 - 04 maj 2017 08:02 #160 af Sumez
Det skal jeg nok.
De eneste jeg har haft tid til at gå i gang med indtil videre:

Clash at Demonhead aka. Dengeki Big Bang!

Et sjovt tilfælde af über-amerikaniseret box artwork for den vestlige udgivelse, men selve spillet er næsten 1:1 gengivet fra den japanske version, inkl. anime-agtige figurer og dialog med masser af plat humor.
Et utroligt ambitiøst spil for en NES-platformer. Hele spillets verden er sat sammen af et stort kort med flere veje gennem, hvor hver vej repræsenteres af en bane som man kan komme gennem fra begge retninger. Lidt a la Bionic Commando hvis det var et "metroidvania".

Banedesignet er temmelig uinspireret, og styringen har den typiske Vic Tokai floatyness (tænk Psycho Fox, Kid Kool, osv), men det er ikke så slemt at det ødelægger noget, og det føles tilfredsstillende at hoppe rundt og ramme ting præcist med sin Mega Man-agtige peashooter.

Spillet går ud på at bevæge sig rundt og erhverve nye evner Metroid-style, mens man kan opsamle penge til at købe powerups fra health potions og nye våben, til jetpacks og magi, i butikken. Når man har klaret nogle bestemte bosser kan man så komme til slutninigen af spillet. Jeg er ikke kommet så langt i det endnu, og selvom det er et meget upoleret spil, er det interessant for alt det det gør. Det værste problem er at det kan være svært at finde rundt, da alle områderne kun er navngivet via tal, så det er svært at huske hvad der er hvor.

New Ghostbusters II

Hanky har allerede anbefalet det her spil, og jeg kan kun være enig.
Måske det eneste Ghostbusters-spil fra sin samtid som faktisk er værd at spille, takket være HAL's typisk høje produktionskvalitet.
Alle spøgelser indfanges ved at fastfryse dem i en stråle og så vente på at den AI-styrede partner placerer sig så man kan trykke på den anden knap for at få dem ned i fælden. Med andre ord, præcis som man burde kunne forvente af et Ghostbusters-spil.
Mekanikken er ekstremt simpel, hvilket gør at spillet altid går tjept, og det skaber en sjov dynamik når der er flere fjender på skærmen, da man skal være lidt taktisk for ikke at bringe sig selv i fare mens man indfanger et spøgelse. Flere bosskampe er også temmelig kreative.

Wurm: Journey to the Center of the Earth

Endnu et historie-drevet anime-spil, og selvom jeg kun lige har snuset til det virker det også allerede imponerende hvad de har villet med det her for et NES-spil, og føles på mange måder som noget der burde have været på C64 eller lignende, selvom spillet er 100% japansk.

Styringen er akavet, og spillet skiftet konstant mellem vidt forskellige former for gameplay, så jeg ville nok aldrig betegne det som et "godt" spil, men det er nok endnu en af de der spændende, upolerede perler. Jeg ved Bo har spillet gennem det, og kan nok fortælle mere.

Mere
09 maj 2017 03:56 #161 af BoA
BoA svaret på emne: Famicom/NES 8bit tråden
Ja, WURM er lidt clunky, men rimeligt lige til når man vender sig til at styre det. Bossfights er interessante da de fleste af dem går ud på at overleve længe nok til at man kan snakke med sit crew og de fortæller én bossens weakpoint. Der er også noget dejligt broken Japansk som gør at der er et plot twist og noget drama der falder på gulvet, men det er underholdende hele vejen uden at være frustrerende.

Check min YouTube kanal for anmeldelser af spil og andet hejs!

www.youtube.com/user/Darkbeatdk

• slk486
  • slk486's profilbillede
  • Væk
Mere
10 maj 2017 06:24 - 10 maj 2017 06:27 #162 af slk486
Sjovt nok var det min første tanke, da jeg så dit screenshot fra wurm - "ligner et C64 spil" :D Må lige se nærmere på det.

Har helt overset Hankys anbefaling af New Ghostbusters II. Må hellere holde også kigge efter det næste gang jeg henter hjem fra Japan.

Rygar, Karnov, Salamander, Zanac og Legendary Wings

Er de ikke udkommet i vesten?

Mere
10 maj 2017 08:33 - 10 maj 2017 08:33 #163 af Sumez
Mit Legendary Wings er et US eksemplar, mener faktisk hverken at det kom i Jap eller EU. Mit Salamander ("Life Force") er også US, men det er udkommet i alle regioner, og er generelt et meget udbredt spil. Faktisk nok den shooter på NES, man oftest støder på, men også en af de bedste. Det er ikke en port af arcade-udgaven, men har en hel del nye, originale baner, og powerup-systemet fra Gradius.

Rygar og Karnov findes også i alle regioner, og er også meget normale, så det var lidt sådan nogle "rest-pickups" jeg bare købte fordi de nærmest ikke koster noget. Jeg kan generelt godt lide Famicom-cartridges, og hvis man skal have NTSC (og det skal man), er det ofte nemmere at købe fra Japan end fra USA, så derfor køber jeg generelt de fleste af mine NES-spil i de japanske udgaver.
Rygar er iøvrigt også et helt andet spil på NES end på arkaden, det er sådan noget med fri udforskning af en stor verden, og EXP osv. Tror det er et af de spil hvor NES-spillet faktisk er mere populært end arcade, ligesom med Contra, Ninja Gaiden og Bionic Commando. Karnov er til gengæld svjv. bare en direkte port af arkadespillet.

edit: Zanac er også kommet i US, men samme som ovennævnte gælder. Havde også brug for lidt flere undskyldninger for at eje mit Disk System :P

• slk486
  • slk486's profilbillede
  • Væk
Mere
11 maj 2017 08:02 #164 af slk486
He he, no regrets! ;)

Synes da også nok jeg havde en Salamander (og en Life Force) på cart - men Life Force er power up systemet vist anderledes i japan svjh.

Mere
11 maj 2017 12:29 #165 af Konsolkongen
Konsolkongen svaret på emne: Famicom/NES 8bit tråden
Det mener jeg du har ret i :)

Shoot and shoot to advance further!
Wonderful attack by just two men!!

Mere
11 maj 2017 14:12 #166 af Sumez
Jeg tror I tænker på arkadespillet, hvilket som nævnt er et helt andet spil. :)
Life Force er overordnet set det samme til hhv. NES og Famicom, altså den der gradius/salamander hybrid. Den største forskel er i interfacets grafik, men powerup-systemet er det samme, og så at man højst kan få to options i NES-udgaven (tre på Famicom). Ved ikke om det er gjort pga. problemer med slowdown?

På arcade er der meget større forskelle, her er Life Force blot den vestlige titel på Salamander, hvor flere af banerne har fået ændret grafikken for at give hele spillet et meget mere organisk tema, og her er det så kun den vestlige udgave der har fået powerup-systemet fra Gradius, mens den originale japanske har Salamander-systemet hvor options kan samles op, osv.

Mere
14 maj 2017 10:10 - 14 maj 2017 17:49 #167 af Sumez

Det er pudsigt når man søger på "Mitsume Ga Tooru" på Google, så er Famicom-spillet det allermest fremtrædende, på trods af at det er baseret på en manga (der også har været filmatisere som anime) af selveste Osamu Tezuka.
Tezuka's stil er også ramt ganske fornuftigt til trods for 8 bit-platformen, og spillet er klassisk Natsume polish, næsten på niveau med deres toptitler som Shatterhand og Kage/Blue Shadow. Det er et af de der spil man investerer i, når man har spillet en del Mega Man, og ville ønske at der var mere i samme stil. Helt på niveau med topspil som Mega Man bliver det selvfølgelig aldrig, men det er en god afveksling, meget i stil med Dracula-Kun som jeg iøvrigt også vil anbefale, ikke mindst fordi de kan fremskaffes væsentlig billigere end Mitsume Ga Tooru.

Det rammer en rigtig fed balance mellem en god udfordring der gør at det ikke bliver kedeligt, men er også nem nok til ikke at føles som en stor investering at komme igennem, og kan nemt overstås på en lille eftermiddag med continues, hvorefter en 1CC ikke kræver særlig meget mere, når først man har lært bosserne og de lidt mere tricky platforming-sektioner.

Mere
18 jul 2017 08:38 #168 af Sumez
Fik endelig afsat lidt tid til StarTropics, og er ikke engang en tredjedel af vejen gennem det, men kan allerede sige at det her bliver et af mine favoritter på maskinen. Det må være en af de der "hidden gems" der er "hidden in plain sight", fordi alle kender jo det her spil, men jeg hører meget sjældent spilnørder snakke om det. Det er nemt at afskrive det som en "Zelda-klon", men det er virkelig sin helt egen ting.

Spillets overworld er elendig og ligegyldig, men de dungeons, spillet er bygget omkring er virkelig gennemførte. Selvom det ligner Zelda på overfladen, så styrer man hovedpersonen på et gitter, og det er kun muligt at gå lodret eller vandret mellem individuelle "fliser". Det lyder enormt begrænsende, men styringen er faktisk ekstremt god, og resultatet er at det føles mere som et action puzzle spil, hvor præcise og strategiske bevægelser gennem et rum hele tiden er påkrævet. Fjendernes mønstre og AI er supergodt designet med fokus på gameplay og hvordan de komplimenterer udfordringen i hver enkelt rum.
Ekstremt solidt spil, og 100% anbefalet herfra. Glæder mig til at spille det færdigt.

Mere
18 jul 2017 12:39 #169 af Konsolkongen
Konsolkongen svaret på emne: Famicom/NES 8bit tråden
Jeg spillede StarTropics et par timer på min NES mini. Jeg er ikke enig med dig ang. controllen. Jeg synes at den bla. pga. de ting du nævner er meget tung og laggy. Men det var den selvfølgelig også i det originale Zelda :)

Der udover synes jeg ikke det virkede som et skidt spil overhovedet. Modsat Zelda kunne jeg godt se mig selv spille igennem det her en dag. Du må meget gerne komme med en vurdering når du har spillet det færdigt :)

Shoot and shoot to advance further!
Wonderful attack by just two men!!

Mere
19 jul 2017 08:57 - 19 jul 2017 10:33 #170 af Sumez
Nærmer mig slutningen nu, og spillet bliver ved med at være friskt, og skruer virkelig alt op til 11 i de sidste to kapitler, når man endelig møder nogen af de aliens det har hentydet til gennem det meste af spillet.

Jeg bliver hele tiden overrasket over hvor kreativt og gennemtænkt det er. Spillets puzzles kan være ret obskure, men der er altid fornuftige hints til hvad man skal gøre. F.eks. en hemmelig sti som er den eneste vej ud af en dungeon. Der er ikke nogen direkte angivelse af at den findes, men ved at finde flere andre indgange til det rum udgangen findes i, giver spillet tydelige indikationer af hvad det er du skal lede efter, uden nogensinde at holde dig i hånden.
Der bliver også hele tiden introduceret nye elementer som passer perfekt ind i det eksisterende gameplay, og alle nye fjender har interessante bevægelsesmønstre som komplimenterer spillets taktiske tilgang til action-sekvenser.

Konsolkongen skrev: Jeg er ikke enig med dig ang. controllen. Jeg synes at den bla. pga. de ting du nævner er meget tung og laggy. Men det var den selvfølgelig også i det originale Zelda :)

Jeg synes det er synd at sammenligne dem. Jeg kan virkelig ikke lide styringen i det originale Zelda, som virkede meget uintuitivt begrænset af at man kun kan bevæge sig langs akserne. Startropics har samme begrænsning, men det er en naturlig effekt af det tile-baserede gameplay, og jeg ville hellere sammenligne det med den slags top-down puzzle-spil som Pengo, Sokoban og lignende. At forvente at det spiller som Zelda, er lidt som at prøve at spille Rolling Thunder som et Contra-spil - det er bare ikke den type spil! Det er iøvrigt også langt bedre end det originale Zelda.

Men du er ikke alene. Når man leder efter vurderinger af spillet på internettet finder man enten folk der elsker det, eller folk der mener at det er udmærket, men at spillets største svaghed er styringen, hvilket er ærgerligt da jeg mener at det absolut er spillets største styrke.
Ved at "klistre spilleren fast" på de fliser hver rum er opdelt i, sikrer spillet at man altid styrer sin figur hen præcis hvor man ønsker uden noget behov for pixelpræcision. Selvom der er enormt meget platformshopperi i spillet, er dette igen aldrig et spørgsmål om hverken præcision og timing, men at udtænke hvad man ønsker at gøre i forvejen, og så bare holde knapperne nede på forhånd. ALLE inputs i spillet kører i en buffer, så man bare skal trykke på en knap og holde den nede indtil handlingen kan udføres, lidt som når man drejer om hjørner i Pac-Man. Det er nok det du opfatter som "laggy".
Et godt eksempel er de platforme der forsvinder når man lander på dem. Man kan ikke stå på dem i mere end én enkelt frame før man falder i og dør. Men hvis man på forhånd har besluttet hvor man vil hoppe væk, kan man bare trykke på hop-knappen inden man lander, sammen med en retning, og så hopper Mike automatisk i den retning så snart han kan. Det lyder måske som om det gør spillet en anelse for nemt, men det gør at spillet kan tillade sig at lave puzzles der er virkelig stærkt afhængige af præcis timing, som jeg synes er en fryd at udføre, når man har luret dem.

Igen er det en ting der gør spillet til et puzzle-spil i mindst ligeså høj grad som det er et actionspil. De fleste rum kan man komme helskindet igennem hvis bare man lurer "tricket", men det er alligevel balanceret i så høj grad at det stadig formår at være et pænt udfordrende spil her i første gennemspilning.

Mere
02 aug 2017 07:36 #171 af Sumez
En stinker og en potentiel perle:

1: 8 Eyes. Hold Jer væk fra det her spil. Jeg havde hørt at det var dårligt, men det var ikke faldet mig ind at det kunne være så ringe.

På papiret er alting fedt. Det ligner en meget ligetil Castlevania-klon, med den tilføjelse at man har en fugl med sin egen healthbar der kan angribe fjenderne på kommando. Hver gang man besejrer en boss kommer der en scene hvor man sætter sig og drikker te med ham, serveret af en skelettjener - fantastisk stilet. Og I stedet for Belmont's lange pisk har man kun et meget kort sværd - prøver man at angribe fjenderne direkte, vil de altid kunne lande et angreb først pga. deres længere rækkevidde. Man skal lokke dem til at angribe, og så hoppe hurtigt ind med et enkelt slag når de er færdig med deres combo, og gentage indtil de er døde.
I praksis er det umådeligt stressende. Fjenderne er svære at bekæmpe, og tager gerne flere slag. Hvis der er nogenlunde realistisk chance for at du bliver ramt mindst én gang, kan det bedre betale sig bare at tage et slag og vade gennem dem, i stedet for at slås. Nogle fjender er fuldstændig umulige at bekæmpe med sværdet og kræver at man bruger fuglen - at bruge fuglen kræver at man venter på at den flyver frem og tilbage indtil den når det sted man ønske, og så kommandere den til at dykke. Det er sløvt og kedeligt, mens almindelig sværdkamp bare er frustrerende.
Jeg ville virkelig gerne kunne holde af det her spil, men det hader bare alle der prøver det.

2. Nightshade en fed lille perle fra folkene bag SNES'ens Shadowrun. Det er et rigtig unikt twist på det klassiske adventurespil.

I stedet for at løse en kæde af "brug dette på dette" puzzles, er byen spillet foregår i meget mere åben, og man kan på alle tidspunkter tage hvorhen man ønsker og løse mindre, mere selvstændige puzzles. At nå til slutningen kræver bl.a. at man besejrer fire mindre forbryder-bosser rundt om i byen, hvilket kan tackles i vilkårlig rækkefølge, men de fleste puzzles belønner dig med "popularity" som tillader dig at tilgå flere nye steder, hvor du bl.a. kan få genstande der hjælper dig på din vej, eller mulighed for healing.
Tilstedeværelsen af en livbar er en anden unik ting spillet gør, for genren. Flere steder undervejs er det muligt at bekæmpe fjender i gaden, omend mange kampe også kan undgås. Kampene er svære, og finder man sig for meget i kamp, slutter spillet hurtigt, og taber man fem gange er det ikke muligt at fortsætte, og spillet må startes forfra.
Hele spillet er derfor en balance af resourcer og udforskning, hvilke chancer man tør tage mht. at tage kampen op med fjenderne, og muligheden for at finde genstande der potentielt kan gøre nogle kampe nemmere.
Jeg var lige ved at skrotte spillet med det samme, da jeg fik tæsk af spillets første fjende, og opdagede at der ikke var nogen save-funktion, hvilket virker ret trægt for et spil i adventure-genren. Men det har så meget charme og mystik at jeg blev nysgerrig efter at spille videre. At man kan opleve ting og løse gåder i nærmest vilkårlig rækkefølge, giver god genspilningsværdi, og mulighed for at spille spillet mange gange mens man lærer byen at kende, uden at manglen på en save-funktion bliver en hindring. Når jeg på et tidspunkt har gennemskuet alt hvad spillet har at byde på, håber jeg at kunne stykke én sammenhængende gennemspilning sammen hvor jeg klarer det hele. Det her spil er et langtidsprojekt!
Følgende bruger(e) sagde tak: BoA

Tid til at oprette siden: 0.388 sekunder
Leveret af Kunena Forum