#20GentlemanGames 2018

• spectre
  • spectre's profilbillede Emne forfatter
  • Keep it simple!
Mere
02 jan 2018 07:56 - 02 aug 2018 10:47 #1 af spectre
#20GentlemanGames 2018 was created by spectre
Reglerne er simple.
hvilket som helst spil, på hvilken som helst platform.
Ingen snyd. (Du snyder kun dig selv)
Tag et billede af slut skærmen Som bevis på du har gennemført.

Denne challenge er en opfordring til deltagerne om at spille deres spil, og ikke kun samle, og dermed få tyndet lidt ud i backloggen.

Happy gaming!

Konsolkongen:
Guilty Gear Xrd Rev 2 (PS4)
Kirby's Adventure (NES)
Quantum Break
Eighteen Wheeler (Dreamcast)
Castlevania: Circle of the Moon (GBA)
The House of the Dead III (PS3)
The House of the Dead 4 (PS3)
The Legend of Zelda: The Minish Cap (GBA)
Gears of War 4 (Xbox One X)
Guardian Heroes (Saturn)
OutRun 2006 (PS2)
Batman Arkham Asylum (Retun to Arkham) (PS4)
Sonic Mania (Switch)

TeddyBoyBlue:
Sky Force: Anniversary (PS4)
Skylar & Plux: Adventure On Clover Island (Xbox One)
Shadow of the Beast (PS4)
Prey (PS4)
Final Fantasy XV (PS4)
Beyond Eyes (Xbox one)
Warhammer 40.000: Space Marine (PS3)
Resident Evil 7 (PS4)
Shadow of the Colossus (PS4)
Roundabout (Xbox One)
Trials of The Blood Dragon (Xbox one)
TurnOn (Xbox one)
Brave: the video game (Xbox one)
The Turing Test (X1)
God Of War: Ascension (PS3)
Arkanoid Live (Xbox 360)
Farcry Primal (PS4)

spectre:
XCOM 2 (X1S)
Crazy Taxi (Arcade)
Forza Horizon 3
Space Invaders Extreme
Ultra Street Fighter IV (Steam)
Mass Effect (X360)
Mass Effect 2 (X360)
Mass Effect 3 (X360)
Mario Kart 8 Deluxe (Switch)
Super Mario Odyssey (Switch)
Trials of the Blood Dragon (X360)
Fallout Shelter (Android)

BoA:
Telltale's Batman - Sæson 1
Monster Hunter World
Elevator Action Returns
Far Cry 5

Helleskov:
Star Wars Battlefront 2 (PS4)
Uncharted The Lost Legacy (PS4)
Datura (PS3)
Horizon Zero Dawn (The Frozen Wilds-udvidelsen) (PS4)
Crash Bandicoot 3 (PS4)
New super mario bros. (DS)
Pacman and the ghostly adventures (PS3)
Batman arkham VR (PS4)
God of War (PS4)

slk486:
Dark Souls (360)
Rise of the Tomb Raider (XO)
Dead Nation (PS4)

Hanky:
Space Channel 5: Part 2 (Xbox 360)
Donkey Kong Country: Tropical Freeze (Switch)
Sonic Generations

FancyPants:
Skyrim
Gas Guzzlers Extreme (PC)
Vanquish (PC)
Følgende bruger(e) sagde tak: Hanky

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
06 jan 2018 18:51 #2 af Konsolkongen
Replied by Konsolkongen on topic #20GentlemanGames 2018
#1 Guilty Gear Xrd Rev 2 (PS4)

Fremragende som altid :)

Shoot and shoot to advance further!
Wonderful attack by just two men!!

Mere
14 jan 2018 11:04 #3 af TeddyBoyBlue
Replied by TeddyBoyBlue on topic #20GentlemanGames 2018
#1 Sky Force: Anniversary (PS4)
#2 Skylar & Plux: Adventure On Clover Island (Xbox One)

Mere
14 jan 2018 17:19 #4 af TeddyBoyBlue
#3 Shadow of the Beast (PS4)

• spectre
  • Keep it simple!
Mere
15 jan 2018 07:33 #5 af spectre
Replied by spectre on topic #20GentlemanGames 2018
#1 XCOM 2 (X1S)

Har alle dage været stor fan af XCOM/UFO serien, ihvertfald de har turnbased strategi spil, og XCOM (2012) var virkeligt godt og mit GOTY det år. Havde godt kig på XCOM2, men havde ikke købt det da jeg ikke helt kan finde ud af mine preferencer, da jeg synes jeg de sidste par år VIRKELIGT har kæmpet med at slæbe mig igang med single player spil.

Men da det kom på tilbud til 59,- kunne jeg ikke lade være.

Tænkte at nu gav jeg det bare et skud og håbede på at det fangede nok så jeg ikke behøvede at spille det i små bidder af en halv time af gangen. Men det fangede bare! Startede i tirsdags og gennemførte igår, søndag. Jeg er meget overrasket og den sidste uges tid har jeg nærmest KUN spillet XCOM2 og når jeg ikke spillede det, så tænkte jeg på det. Havde endda en drøm om det natten til fredag efter at have gamet det 8 timer i streg torsdag :lol:

XCOM serien tro, så får man prygl i den indledende fase af spillet.
Advarsel: Spoiler! [ Klik for at udvide ]

Man skal tage kontakt til modstandsgrupper for at lukke op for områder på kortet. Jeg havde dog ikke set at indledningsvis der kan man kun tage kontakt til 3, og uden viden om hvordan man fik lov til at tage kontakt til flere, så fik jeg valgt 3 som ikke var den vigtige Black Site Factory. Der er en threat level i spillet der går til 12. Når den 12 er det game over. På lidt under 1 times spil der nåede den 11/12 inden jeg fandt ud af hvordan jeg fik taget kontakt til flere modstandsgrupper.
Og man er virkeligt underpowered i starten og i de indledende kampe går det fint nok mod Sectoids der dog leger med mind conrol og converterede soldater, men så begynder de at introducere kraftigere fjender der bare giver en smadder. Og flere gange introducerede de lige 2-3 nye fjender per kamp.
Det begynder at hjælpe på det når man får udviklet armer og bedre våben, så indtil da der grenadede jeg bare alt :lol: Senere når man dræber fjender dropper de også våben attatchments som scopes, auto reloaders osv. og det hjælper også rigtig meget at man f.eks. får +10% på aim og ikke skal bruge en turn på at reloade.
Soldaterne stiger også i rang efter hver mission og får nye skills alt efter deres klasse og det er også en stor hjælp, så sørg for at soldaterne overlever.
Sidst i spillet var mit 6 mands team ret baddass og trynede det hele.... lige indtil den sidste mission. Goddamn det var unfair.
Indledningsvis skulle man infilterere og bekæmpe 26 fjender. Missiler og granater ud over det hele og fik brugt alle medkits. 2 soldater døde og de 4 sidste var på halv health. Så kom final battle hvor man skulle dræbe 3 boss'er. Hver anden runde spawnede 3-4 nye fjender!!
Prøvede at bekæmpe det hele indtil jeg kunne se at det var umuligt. Lavede en "Hail Mary" og satsede på at når der stod defeat the 3 bosses at spillet ville slutte når det skete, så derfor fokuserede jeg på dem, og oven i hatten skulle min special character til den mission overleve.
Da jeg var nede på 1 boss kunne jeg godt se at det var min sidste runde før alle mine mænd ville blive slagtet. Tror der var 16-17 fjender på skærmen! De bosses var skide irriterende for hver gang de blev ramt teleporterede de væk!
Rykkede en mand tæt på, men han endte med, på en eller anden måde, ikke at have line of sigt. Havde 1 acid grenade tilbage som jeg kastede. Boom, ramt, men han teleporterede ikke væk? Min special character rykkes til en meget sårbar position mellem 2 berserkers der helt sikker vil dræbe ham når det bliver deres tur. Boom, bossen bliver ramt og teleporterer over i nærheden af min Ranger. Han rykker ind og slasher ham med sværdet, og han teleporter væk igen.
Bossen er nede på 9 liv og min Sharpshooter kan lige akkurat nå til line of sight og tage et skud med pistolen. Jeg SKAL have et critical hit, da et normalt hit kun tager 5 liv. Boom, ramt, CRITICAL, 8 hitpoints

"NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!"

Boss'en teleporterer væk, men han er stadig angrebet af syre fra granaten og mister det sidste hitpoint. GAME WON!
Det var helt vildt.

Synes virkeligt det her spil er godt. Har også XCOM: Enemy Within, som vidst var en standalone expansion til 2012 spillet, som jeg ikke har spillet endnu, så det kan være at jeg tager det i 2018 også

Bilag:

Mere
16 jan 2018 21:59 - 16 jan 2018 21:59 #6 af BoA
Replied by BoA on topic #20GentlemanGames 2018
#1: Telltale's Batman - Sæson 1

Det er på én gang et interessant spil fordi det omskriver en del af Batman's fjender, men samtidig sad jeg med en følelse af at det ikke var "værdigt" til at tage så drastiske beslutninger om tingene. Måske er det bare fordi jeg virkelig, virkelig godt kan lide Batman og Rocksteady has sat niveauet så højt i deres spil. Anyway, det fik mig alligevel til at købe Sæson 2 da jeg var lidt interesseret i hvad der videre kom til at ske, men jeg tror jeg er gået død i det.

Check min YouTube kanal for anmeldelser af spil og andet hejs!

www.youtube.com/user/Darkbeatdk

• spectre
  • Keep it simple!
Mere
22 jan 2018 18:10 #7 af spectre
#2 Crazy Taxi (Arcade)

Bilag:

Mere
27 jan 2018 21:45 - 27 jan 2018 21:46 #8 af Konsolkongen
#2 Kirby's Adventure (NES)

Noget af en grafisk magtdemonstration på maskinen. Men hvor ville jeg dog ønske at det var lidt grimmere og havde en hel del mindre slowdown :/ Det kører så ringe og dropper så mange inputs at man næsten konstant kæmper mod kontrollen mere end man gør fjender.

Kan næsten ikke anbefales med mindre man er virkelig glad for Kirby. Mener at et af GBA-spillene er et remake, så det er nok måden det bør spilles på hvis man ønsker.

Mere
01 feb 2018 20:40 #9 af TeddyBoyBlue
#4 Prey (PS4)

• spectre
  • Keep it simple!
Mere
06 feb 2018 20:57 #10 af spectre
#3 Forza Horizon 3

Stadigt ikke ligeså godt som det første og den sidste showcase even var lame AF! Første showcase event var klart bedst.

Man unlocker vildt mange ting i spillet og der er en masse man kan finde på kortene. Fik helt flashbacks til Burnout 3 B)

Bilag:

Mere
06 feb 2018 21:55 #11 af Helleskov
Replied by Helleskov on topic #20GentlemanGames 2018
# 1 Star Wars Battlefront 2 (PS4)
Mildest talt noget udskældt, og singleplayer-delen er heller ikke fantastisk, men det er jo Star Wars... og jeg elsker Star Wars!:)
Jeg plejer ikke at spille ret meget multiplayer, men lige dette spil har jeg faktisk brugt meget tid på i multiplayer.
Alt i alt var jeg meget godt tilfreds!

# 2 Uncharted The Lost Legacy (PS4)
Jeg er ret begejstret for Uncharted-serien, og dét her var faktisk rigtig fedt synes jeg. Lækker grafik, ok historie og vilde actionscener... kunne måske godt ha' tænkt mig at de havde skåret lidt ned på skyde-delen, til fordel for noget mere udforskning, men jeg var hooked fra start til slut.

Mere
07 feb 2018 10:49 #12 af Hanky
Replied by Hanky on topic #20GentlemanGames 2018

Helleskov skrev: # 2 Uncharted The Lost Legacy (PS4)

Hvor lang tid brugte du på gennemspilningen?

Jeg har haft det til at ligge siden november, men har ikke taget mig sammen til at tage hul på det, oven på den (IMO) meget lange 4'er - nok også lidt for langt ift. hvad historien kunne bære :)

Mit VGM sideprojekt: projekt-vgm.blogspot.dk/
HANK's Spil & Blast: www.youtube.com/user/RedDragunee

Mere
07 feb 2018 19:20 #13 af Helleskov
Jeg brugte vel mellem 9 og 10 timer, så det har en overskuelig længde :-)
Giver dig helt ret i at 4'eren var lidt for langt...

• spectre
  • Keep it simple!
Mere
13 feb 2018 12:25 - 13 feb 2018 12:27 #14 af spectre
#4 Space Invaders Extreme (X360)

Bilag:

Mere
14 feb 2018 22:58 #15 af TeddyBoyBlue
#5 Final Fantasy XV (PS4)

Mere
15 feb 2018 15:14 #16 af TeddyBoyBlue
#6 Beyond Eyes (Xbox one)

Mere
16 feb 2018 20:29 #17 af Konsolkongen
#3 Quantum Break

Lidt en meh oplevelse. Spiller aldrig lige så godt som Max Payne 1 og 2. Mængden af egentlig gameplay er også super begrænset, hvilket egentlig ikke generede mig da spillet så aldrig blev for trivielt. Faktisk virker slutningen meget forhastet.
Har nogle super imponerende effekter og er ganske pænt, men har også, i hvert fald på X, en hel del små bugs som skæmmer indtrykket.

TV showet er ganske vellavet og historien var egentlig interessant. Det virker som om ens valg igennem spillet kan have stor indflydelse på denne, men det er nok ikke noget jeg spiller igennem igen.

Retarderet at spillet kræver internetforbindelse for at man kan streame tv showet. De kan også downloades gratis, men fylder 72gb, og giver altså en samlet install på over 170 fucking gigabytes. Det giver ingen mening :)

Til den 50’er jeg gav for spillet var det en udmærket oplevelse, men noget specielt godt spil er det ikke.

Mere
17 feb 2018 10:15 #18 af BoA
Replied by BoA on topic #20GentlemanGames 2018
#2: Monster Hunter World.
Årets spil indtil videre. Ligesom mange andre har jeg most ansigtet mod Monster Hunter et par gange, men nu klikker det endelig. Ligesom Dark Souls er der noget helt broken ved kerne systemet som bare har fået flere og flere plastre til det holder sammen, men Monster Hunter er en lidt ældre serie, så det kan mærkes. Samtidig er der også en følelse af at det næsten ikke kan være anderledes. Det SKAL være sådan og der er en del af udfordringen at mestre, hvilket føltes ekstra godt når man endelig når der til. Præcis som Dark Souls.

Check min YouTube kanal for anmeldelser af spil og andet hejs!

www.youtube.com/user/Darkbeatdk
Bilag:

• spectre
  • Keep it simple!
Mere
20 feb 2018 12:53 #19 af spectre
#5 Ultra Street Fighter IV (Steam)

Skulle egentligt bare teste om min 2011 HTPC kunne trække det og så er det bare så fedt at jeg blev nødt til at gennemføre det

Bilag:

• spectre
  • Keep it simple!
Mere
20 feb 2018 12:56 #20 af spectre
Hvor er m1chelsen egentligt blevet af? Han burde da have gennemført 30 titler pt. :lol:

Mere
20 feb 2018 22:49 #21 af Konsolkongen
:D

Vi andre må bare stramme os an :)

Mere
22 feb 2018 20:23 #22 af TeddyBoyBlue
#7 Warhammer 40.000: Space Marine (PS3)

• spectre
  • Keep it simple!
Mere
25 feb 2018 09:39 #23 af spectre
#6 Mass Effect (x360)

Virkeligt et godt spil, som stadig er flot rent grafisk selvom man godt kan se at opløsningen er lidt lavere end man er vant til idag. Spillet havde også nogle seriøse udfordringer med frameraten til tider.

jeg huskede dog at jeg havde forfærdelig langsom texture loading første gang jeg spillede det, men det så jeg ikke noget af denne gang.
Kunne også huske at jeg hadede at køre den Mako. Der var alt for meget kørsel, men synes ikke controls var så irriterende som jeg huskede det.
Denne Mass Effect skulle også være den med den værste styring i combat? Jeg synes det fungerede fint og det eneste jeg synes der var irriterende var at man skulle gå ind i væggen for at gå i cover...

Men Saren blev smadret, Keith David kom til magten og Ashley blev rettet ud, så nu er jeg klar til Mass Effect 2.

Bilag:

Mere
25 feb 2018 19:39 #24 af TeddyBoyBlue
#8 Resident Evil 7 (PS4)

Mere
08 mar 2018 08:52 #25 af Helleskov
#3 Datura (PS3)
Ikke noget at råbe hurra for... styringen er helt forfærdelig... havde haft det liggende på min PS3 læææænge, og så ville jeg lige prøve det af. Skulle nok have prøvet noget af alt det andet jeg har liggende!

Tid til at oprette siden: 0.733 sekunder
Leveret af Kunena Forum