#20GentlemanGames 2016

15 dec 2016 12:41 #151 af m1chelsen
Besvaret af m1chelsen på emne #20GentlemanGames 2016
#32 Mafia III (X1)

Sikke en skuffelse :/

KonsolTing.blogspot.dk - Guides, samling, projekter m.m.
Bilag:

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

16 dec 2016 08:46 #152 af slk486
Besvaret af slk486 på emne #20GentlemanGames 2016
Hvorfor så bruge alt den tid på det? :)

Not the kind of meat that makes you slap your mother!

16 dec 2016 10:23 - 16 dec 2016 10:24 #153 af Hanky
Besvaret af Hanky på emne #20GentlemanGames 2016
Man skal vel helt i gennem, for at finde ud af om skuffelsen er vedvarende eller om det vender på et tidspunkt. Havde jeg f.eks. ikke spillet Bioshock Infinite til ende, havde jeg også været super skuffet over spillet :P

Men til Mafia III:
Så var jeg faktisk på nippet til at have forudbestilt og købt på release, da jeg var rigtig glad for både det første og 2'eren (minus slutningen), men noget tyder på jeg tog den rigtige beslutning og undlod.

M1chelsen> Har du spillet de andre? Hvordan er det i forhold til 2'eren?

Mit VGM sideprojekt: projekt-vgm.blogspot.dk/
HANK's Spil & Blast: www.youtube.com/user/RedDragunee

16 dec 2016 11:08 #154 af slk486
Altså, hvis Mafia III tager minimum 21 timer at gennemføre, så kan jeg ikke forestille mig man ikke lææænge inden det har fundet ud af om man kan lide spillet, eller ej ;)

16 dec 2016 11:39 #155 af Hanky
Jeg ser ikke 21 timer nogle steder? :P

Og personligt, så kan spil da skuffe på mange måder - hvis historien er én af de ting, ved man det vel reelt set ikke før den er slut? :P

16 dec 2016 11:49 - 16 dec 2016 11:51 #156 af slk486
Det er selvfølgelig rigtig at historien kan skuffe :) Men hvis gameplay ellers er godt betyder det vel ikke SÅ meget? Anyway, var jo bare nysgerrig på hvorfor det var en skuffende oplevelse for m1chelsen ;)

Jeg tog den her: howlongtobeat.com/game.php?id=34002

18 dec 2016 13:03 #157 af m1chelsen
Vedr. Mafia III.

Ja, har spillet de første 2, hvilke jeg fandt yderst interessante. Missionerne i de første 2 var tilpas afvekslende og tilbød en masse fede oplevelser. 3eren tilbyder også glimrende missioner, dog kun i de første, samt de sidste par timer. Cirka 50% af tiden - den midterste del - omhandler det samme grind halløj, bare for at "overtage byen". Her skal man - i samtlige missioner - tilføje en lokal gruppe af gangsters tilpas meget skade, indtil "bossen" kommer frem, hvorefter man skal aflive ham. Samtlige killmoves er ens hvad dette angår og hele denne setting er ens, hvor narko, bare er udskiftet med biler, ludere, eller andet i den dur. Jeg ville personligt ønske, at de skar hele denne del fra og at Mafie i stedet havde været 10-15 timers god underholdning.

#33: The Talos Principle (PS4)

Bilag:

20 dec 2016 18:45 #158 af m1chelsen
34: The Talos Principle: Road to Gehenna (PS4)

Bilag:

21 dec 2016 02:55 #159 af Konsolkongen
Besvaret af Konsolkongen på emne #20GentlemanGames 2016
Ah vi tæller DLC med? Så kan jeg tilføje Burial at Sea til Bioshock Infinite som var en overraskende og fantastisk afslutning på er spil jeg allerede troede var slut :O

Har lige gennemført Rez Ininite på PS4 også. Jeg har aldrig været super vild med det, men det spiller fint og kan altid tåle at man spiller det igennem da det ikke er ret langt.
Meget af musikken er objektivt bras ( ;) ), men det fungerer heri.
AreaX er noget af visuelt vildeste jeg nogensinde har set. For satan hvor maskinen får lov at lege med partikel-effekterne heri. En skam de ikke lavede en komplet remake af alle baner i den stil :/ Et TV med ordentlig sortniveau er for sygt i den bane. Tør næsten ikke tænke på hvordan det vil tage sig ud på en OLED-skærm med HDR, eller bare PS VR-headsettet for den sags skyld. Wooosh!

Shoot and shoot to advance further!
Wonderful attack by just two men!!

21 dec 2016 07:30 #160 af m1chelsen
Mit indtryk er at det er forskelligt hvordan folk definerer at "gennemføre spil", samt hvad dette indbefatter. Nogle mener måske at det nærmest kræver platinum før man er færdig, at man har løst alt i spillet, har 1cc spillet eller andet. Personligt går jeg efter følgende:
Jeg betragter som gennemført, når credits ruller, uanset sværhedsgrad, om sidemissioner er løst m.m. Ligeledes er alle endings "lovlige". Vedr. Arcadespil, går jeg efter at de skal gennemspilles på 1cc, med de liv man nu har til rådighed. Om andre vælge at spille igennem med uendelige credits og krydse spillet af som gennemført efter 1/2 time blander jeg mig ikke i. Det må folk selvom. Så vil jeg hellere smide sværhedsgraden ned, hvis jeg ikke kan gennemspille på 1cc. Expansions regner jeg for 1 spil, da der ofte er mange timers underholdning og indhold i, så det kan betragtes som en "efterfølger". Ligeledes vil jeg kun medregne en gennemspilning 1 gang pr. År. Pr. Platform. Vælger jeg at spille fx Mirror's Edge igennem 2 gange på PS3, skriver jeg det på listen første gang. Vælger jeg 1 gang på PS3 og en gang på x360, skriver jeg begge gange på listen. Gennemspiller jeg det samme spil på forskellige sværhedsgrader, skriver jeg det kun på 1 gang.

Som skrevet kan jeg dog forestille mig, at vurderingen af hvornår et spil er gennemført og hvad der kan medregnes som et spil, variere fra person til person :)

21 dec 2016 07:43 #161 af slk486
Har det nok nogenlunde på samme måde, men ville notere det 2 gange, hvis jeg gennemførte samme spil 2 gange - ligegyldigt sværhedsgraden :)
Valgte så også at notere Rocket League med Platinum trofæet, da det jo egentlig er et spil uden ende :)

21 dec 2016 13:02 #162 af Konsolkongen
Slk: Det ville jeg også. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle gælde for mere at man også vælger at gennemføre en Xbox One-udgave efter man har spillet det til PS4 :)

Jeg er dog heller ikke enig i at der generelt er indhold nok i DLC til at de kan regnes som selvstændige spiloplevelser. Det er der ikke. Langt det meste DLC er måske en time langt i forhold til grundspillet som måske var 30 og ofte er det bare mere af det samme.

Jeg ved ikke hvordan Talos Principles DLC er i forhold til hovedspillet så det skal jeg ikke udtale mig om. Men jeg kan måske bedre følge logikken hvis vi taler DLC med markant anderledes indhold, som netop Burial at Sea, eller The Assignment til Evil Within.

Jeg er igang med at gennemspille Bloodborne, denne gang GOTY-udgaven med Old Hunters DLC. Det ryger på listen når jeg er færdig. Ikke pga DLC'en som bare er mere af det samme, men fordi at jeg gennemførte spillet to gange i år.

21 dec 2016 13:53 #163 af m1chelsen
Det er det som gør det så kryptisk. Nogle spil kan gennemføres på meget kortere tid end nogle DLC pakker. Det kunne fx være spil som Journey, Tale of Two Sons, osv. Udvidelsen til Talos tilbyder ny verden, ny (overbygning) historie, nye baner med andre mål. Så at dømme et spil / DLC inde / ude pga længden af indholdet er også vandskeligt.
Selvfølgelig er DLC som regel "mere af det samme", men det er det jo så også at spille et nyt spil i en serie hvor det er set samme om og om igen, eller spille det samme spil flere gange :)
Men ja, vi har nok vidt forskellige syn på det, og det er også udemærket. Det er i sidste ende blot en liste til eget brug, hvor andre kan følge med i hvad man nørder for tiden :)

21 dec 2016 14:12 #164 af Konsolkongen
Jep :)

Jeg burde nå den i år nu hvor jeg har ferie. Måske man skulle vælte igennem Sonic 1 en af dagene. Det plejer at kunne lykkedes :)

21 dec 2016 14:22 #165 af slk486
Ja, i sidste ende er det jo bare op til en selv, hvad man synes skal på listen eller ej. I m1chelsens tilfælde spilles der så meget, at det måske udgør en promille :P

21 dec 2016 14:46 #166 af Konsolkongen
Haha ja. Man burde få sig en kone og barn så man havde tid til at spille så meget :D

25 dec 2016 20:34 #167 af Hanky
Jeg gennemførte også Rez Infinite inkl. Area X i dag :)

28 dec 2016 11:56 #168 af m1chelsen
Rise of the Tomb Raider (PS4)

Okay underholdning der dog IMO på de fleste punkter fremstår svagere end forgængeren (2013). Hvor savner jeg dog Tomb Raider (96), hvor fokus var på blærede levels og gennemførte gåder, frem for at nedlægge en masse ligegyldige soldater -_-

Bilag:

28 dec 2016 13:22 #169 af Konsolkongen
Ja det første Tomb Raider var fantastisk! :) Det er svært ikke at ærge sig over hvad der er blevet til da fokus ligger helt andre steder, men alt taget i betragtning synes jeg også de er sluppet meget godt fra det :)

28 dec 2016 13:30 - 28 dec 2016 13:31 #170 af Hanky

m1chelsen skrev: Rise of the Tomb Raider (PS4)

Okay underholdning der dog IMO på de fleste punkter fremstår svagere end forgængeren (2013).

Det var også min oplevelse med Rise :( - settingen var langt kedeligere, og der var mere fokus på det kedelige, og mindre på det sjove ift. forgængeren.
De første 2 Tomb Raider spil står for mig, som vilde spil for sin tid - jeg elskede dem! :gentleman:

28 dec 2016 16:41 - 28 dec 2016 17:24 #171 af TeddyBoyBlue
Besvaret af TeddyBoyBlue på emne #20GentlemanGames 2016
Star Wars: The Force Unleashed II (Xbox 360)
Gears of war 4 (XO)
Doom (XO)
Undead Knights (PSP)

30 dec 2016 22:05 #172 af Helleskov
Besvaret af Helleskov på emne #20GentlemanGames 2016
#20 Batman (Telltale, PS4)

Bilag:

31 dec 2016 15:54 #173 af m1chelsen
#36 Uncharted 4: A Thief's End (PS4)

Så når jeg heller ikke mere i år :)

Bilag:

Tid til at oprette siden: 0.414 sekunder
Gentleman Chat
Hanky's profilbillede Hanky - 19:29

True that :b

FancyPants's profilbillede FancyPants - 19:26

Til gengæld er livet vist nemt nok, hvis det er mit største problem :D

Hanky's profilbillede Hanky - 19:23

Nah, det er ikke altid lige nemt :zzz:

FancyPants's profilbillede FancyPants - 19:22

Aw, den ville ikke godtage "mindre end" tegnet til at lave et hjerte. :blush:

Hanky's profilbillede Hanky - 19:21

Hej Fancy :D