Xbone eller PS4

27 jun 2015 16:09 #1 af juggernaut
Xbone eller PS4 blev oprettet af juggernaut
Det er diskuteret til ukendelighed på nettet og fanboys har givet deres meninger. Men hvor, rent objektivt, ligger pros and cons på disse maskiner? Efter Fallout 4 er blevet annonceret, må jeg eje en maskine. Men hvilken? Prisen taler for Xbone, men hvad er der reelt at komme efter?

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

27 jun 2015 16:22 - 27 jun 2015 16:22 #2 af Konsolkongen
Besvaret af Konsolkongen på emne Xbone eller PS4
Hvis Fallout 4 er trækplasteret så var det måske en idé at vente og se hvilken maskine spillet kører bedst på? Hvis forskellen er nat og dag skal du ikke lade dig nøjes med den dårligste version. Jeg har selv forudbestilt LE af både Xbox One og PS4-versionerne i den lokale GamesTop, så jeg kan afbestille den ene når man ved hvad der kører bedst.

Jeg kan personligt bedst lide PS4. Da spillene ofte kører en del bedre derpå, og den har en meget bedre brugerflade. Jeg tænker ikke at min Xbox One nogensinde bliver slidt op, men den har også nogle fine eksklusive spil som jeg nødigt ville miste muligheden for at spille.

Shoot and shoot to advance further!
Wonderful attack by just two men!!

27 jun 2015 16:40 #3 af juggernaut
Besvaret af juggernaut på emne Xbone eller PS4
Jeg synes bare at huske ift ps3 og 360, at sidstnævnte kørte bedst på Bethesda titlerne.

27 jun 2015 16:44 #4 af Konsolkongen
Men der var 360'eren også en del nemmere at programmere til, end PS3 var :) Begge nye konsoller er nok nogenlunde lige nemme at udvikle til, men PS4 er stadig en tand kraftigere end Xbox One.

27 jun 2015 16:55 #5 af slk486
Besvaret af slk486 på emne Xbone eller PS4
Jeg er helt enig med Kk, men controller preference er måske værd at tage med i overvejelsen også.

PS4 er helt sikkert den mest slick maskine og spillene kører some regel bedst på den platform. One controller fungerer dog bedst til FPS, synes jeg. Deruover er det så et spørgsmål om du er mest til Halo eller Uncharted :p Jeg ved godt, hvor jeg ville sætte mit kryds.

Not the kind of meat that makes you slap your mother!

27 jun 2015 17:16 #6 af m1chelsen
Besvaret af m1chelsen på emne Xbone eller PS4
Jeg har begge maskiner, men hvis begge brændte sammen i morgen, hvor efter jeg skulle anskaffe en ny, ville mit valg nok falde til fordel for PS4.

PS4 har en smule stærkere hardware, og kan derfor potentielt set levere den bedste præsentation.
PS4: 1 - X1: 0

X1 har en controller, som er mere ergonomisk lækker, samt bedre kvalitet end PS4.
PS4: 1 - X1: 1

Dashboardet på PS4 er nemt og overskueligt, X1 er noget forbandet rod.
PS4: 2 - X1: 1

X1 koster nogle hundrede kr. mindre end PS4
PS4: 2 - X1: 2

PS4 har Bloodborne
PS4: 1000 - X1: 2

Derudover kommer der aspekter som design og favoritserier. Er du til Uncharted, Bloodborne, Killzone, og hvad der ellers findes af eksklusive titler til PS4, så snup den. Er du derimod til Forza, Halo, Gears, .. så gå efter en X1. Hvis du ikke har nogle specielle serier som du ønsker at følge, men blot hygger dig med diverse multiplatformstitler som Dark Souls, Farcry, m.m., så tænker jeg langt hen ad vejen, at begge maskiner gør det godt, hvorefter det ender i en personlig smagssag.

Husk også at overvej, hvad dine gaminghomies evt. gamer på. Har hele omgangskredsen X1, så kan det hurtigt blive lidt trisk med en PS4, eller omvendt.

KonsolTing.blogspot.dk - Guides, samling, projekter m.m.

27 jun 2015 22:31 - 27 jun 2015 22:34 #7 af Hanky
Besvaret af Hanky på emne Xbone eller PS4
RAIDEN V - Jeg siger det bare :P

Spøj til side, så er jeg nogenlunde lige tilfreds med begge konsoller. Jeg glæder mig rigtig meget til næste afsnit af Uncharted, og jeg kommer også til at købe Final Fantasy XV dertil, da det kører bedre derpå bedømt ud fra demo'en. Omvendt vil jeg heller ikke kunne undvære Forza 5 (og 6 når det kommer), og så glæder jeg mig da til et gensyn med Rare's klassikere, og til at se, hvad Xbox 360 kompatibiliteten bliver for en størrelse på sigt.

Gør op med dig selv, hvilke eksklusive titler der tiltaler dig mest (også i fremtiden) - multiplatformstitlerne gør sig måske bedst på PS4, men kan sagtens spilles på begge dele :)

Mit VGM sideprojekt: projekt-vgm.blogspot.dk/
HANK's Spil & Blast: www.youtube.com/user/RedDragunee

30 jun 2015 09:47 #8 af slk486

Hanky skrev: RAIDEN V - Jeg siger det bare :P

Ja, 'nuff said :woohoo: :lol:

30 jun 2015 10:37 #9 af BoA
Besvaret af BoA på emne Xbone eller PS4
Jeg er selv lidt mere til PS4 end Xbone, men jeg har begge og håber på at Microsoft snart kommer lidt efter det.

Check min YouTube kanal for anmeldelser af spil og andet hejs!

www.youtube.com/user/Darkbeatdk

30 jun 2015 12:34 #10 af Konsolkongen
Var du i øvrigt ikke også interesseret i Shenmue 3, Jugger? I så fald er svaret rimelig ligetil. Det kommer kun til PS4 og PC :)

01 jul 2015 03:36 #11 af juggernaut
Raiden V? Bliver det mon samme farce som da vi forgæves ventede på en PAL release af Raiden Fighters Jet? Men hvordan er det lige? Bliver det regionsfrit, eller skal man i givet fald have fat på en JAP maskine?
Shenmue 3 kunne også sagtens være et trækplaster hvis udviklerne formår at bibeholde stemningen fra de to tidligere udgivelser.

01 jul 2015 04:28 #12 af Hanky
Besvaret af Hanky på emne Xbone eller PS4
Begge maskiner er regionsfrie :)

Mit VGM sideprojekt: projekt-vgm.blogspot.dk/
HANK's Spil & Blast: www.youtube.com/user/RedDragunee

01 jul 2015 05:47 #13 af juggernaut
Se, det var dagens gode nyhed. Faktisk afhænger det lidt af hvor shmups kommer til at ligge. Får One den sammr kærlighed som 360, er der overhovedet ingen tvivl. For helvede det er kun udgifter. Så skal man jo også til at finde sig et ordentligt stick..

15 okt 2015 11:46 #14 af neros
Besvaret af neros på emne Xbone eller PS4
Hvilken konsol kommer RAIDEN V til??

Tror snart jeg er ved at være klar til next gen :D

Kommer DOOM 4 til begge kosoller?

Min Youtube kanal: www.youtube.com/user/neros77

15 okt 2015 13:12 #15 af slk486
Ja, DOOM 4 kommer til begge konsoller, men indtil videre er Raiden V kun announced til XO. Vent lidt og se ;)

15 okt 2015 19:25 #16 af neros
Jeg kunne godt finde på at købe en next gen konsol snart :-) Men jeg er meget i tvivl om hvilken en det skal være, og nej jeg har ikke råd til begge to.

15 okt 2015 19:57 #17 af Konsolkongen
Jeg sværger mest til PS4, stadigvæk. Min Xbox One er jeg skam glad for, men den får slet ikke noget kærlighed. De fleste multiplatform-spil kører også bedre på PS4 da den er den kraftigere maskine. Mit største problem med maskinen har været larmen, men det ser ud til at de har rettet dette på de nye modeller (dem med mat overflade).

Det er min mening, men du skal gå efter den maskine der har de eksklusive spil du gerne vil spille. Og ikke for at gøre dig mere forvirret, men Street Fighter V kommer kun til PS4 :)

16 okt 2015 07:47 - 16 okt 2015 07:47 #18 af Sumez
Besvaret af Sumez på emne Xbone eller PS4
Jeg synes ikke du skal kigge på andet en spilbiblioteket når du skal vælge. Controller-præference kan måske også spille lidt ind, hvis man er kræsen, men jeg synes ikke personligt at PS4 controlleren er så skidt at det gør nogen nævneværdig forskel.

Om Fallout 4 har lidt bedre framerate og færre texture popins på den ene maskine synes jeg ikke skal gøre en forskel. Tit synes jeg performance-forskellen på maskiner hvor "spillet kører bedre" er meget minimale på moderne spil, og næppe noget man bemærker medmidnre man stiller de to versioner op ved siden af hinanden. Og selv på den maskine hvor spillet kører bedst, bliver F4 næppe nogen teknisk tour-de-force hvis jeg kender Bethesda ret. ;)

Så dit sammenligningsgrundlag lige nu hedder:
PS4:
Bloodborne(!)
The Last Guardian(!!)
No Man's Sky
Street Fighter V
Final Fantasy XV
Final Fantasy VII Remake
Nyt Ys-spil
Until Dawn
Axiom Verge
Persona 5
The Witness
Yakuza 5
Shenmue 3
Resogun
Deep Down
Gran Turismo 7 eller deromkring
Et par Infamous spil
Uncharted 4
The Order: Whatever

XB1:
Raiden V
Scalebound
Crackdown 3
Crimson Dragon
Cuphead
Elita: Dangerous
Dead Rising 3
Sunset Overdrive
Gears of War 4
Kalimba
Phantom Dust
Titanfall
Ryse: Whatever

16 okt 2015 08:23 - 16 okt 2015 08:24 #19 af neros
Det er faktisk lidt på grund af Scalebound at jeg mest heller til Xbox One lige nu og så gør det heller ikke noget at Raiden V udkommer til den maskine også.

Jeg er også blevet voldsomt meget tændt på The Witcher 3. Det ser sygt godt ud :woohoo: Men det køre vist bedst på PS4 men som du skriver Sumez så betyder det ikke alverden i visse sammenhænge.

Jeg er faktisk overhovedet ikke klar på Street Fighter V. Synes det ser lamt ud...Ja I said it :silly: Jeg er virkelig skuffet over hvordan det spil ser ud. Men det kan måske ændre sig når man sådan rigtig sidder med spillet i hænderne.

Men altså igen "Scalebound". Platinums største spil til dato ville være en fejl ikke at kunne spille. :unsure:

Den er svær..!

16 okt 2015 08:38 #20 af slk486

Sumez skrev: Tit synes jeg performance-forskellen på maskiner hvor "spillet kører bedre" er meget minimale på moderne spil, og næppe noget man bemærker medmidnre man stiller de to versioner op ved siden af hinanden.

Enig, men hvis man hovedsageligt er til multi-plat spillene er det værd at vægte med :)

16 okt 2015 11:32 #21 af BoA
Jeg hælder også mest til PS4 da der er flere eksklusive og Jap spil på den konsol.
Da jeg hverken er til Forza eller Halo, samler min Xbone ret meget støv for tiden.

Mht listen så er Yakuza 5 til PS3 og Phantom Dust er annuleret, men til gengæld er der den dér Rare collection som har ret god værdi hvis man er til deres platformere.

16 okt 2015 12:09 #22 af Sumez
Besvaret af Sumez på emne Xbone eller PS4
Ok, jeg krydsrefererede med en Wikipedia liste der har Yakuza som en exclusive til PS4.

Har ikke hørt om at Phantom Dust var annulleret. Det er virkelig trist, det er nok et af de spil der så mest spændende ud til den.

16 okt 2015 12:21 #23 af Konsolkongen

BoA skrev: Jeg hælder også mest til PS4 da der er flere eksklusive og Jap spil på den konsol.
Da jeg hverken er til Forza eller Halo, samler min Xbone ret meget støv for tiden.

Mht listen så er Yakuza 5 til PS3 og Phantom Dust er annuleret, men til gengæld er der den dér Rare collection som har ret god værdi hvis man er til deres platformere.

Er Yakuza 5 annuleret på Engelsk igen? :(

16 okt 2015 14:16 #24 af BoA
Nej, Yakuza 5 kommer stadigvæk på Engelsk :)

16 okt 2015 14:20 #25 af Konsolkongen
Nå pyha :D

Tid til at oprette siden: 0.231 sekunder
Gentleman Chat
Hanky's profilbillede Hanky - 19:29

True that :b

FancyPants's profilbillede FancyPants - 19:26

Til gengæld er livet vist nemt nok, hvis det er mit største problem :D

Hanky's profilbillede Hanky - 19:23

Nah, det er ikke altid lige nemt :zzz:

FancyPants's profilbillede FancyPants - 19:22

Aw, den ville ikke godtage "mindre end" tegnet til at lave et hjerte. :blush:

Hanky's profilbillede Hanky - 19:21

Hej Fancy :D