Så er Konami færdige på PC og konsoller?

Mere
14 maj 2015 22:39 - 15 maj 2015 00:25 #1 af Chronosousa
Så er Konami færdige på PC og konsoller? blev oprettet af Chronosousa
Ser ud til konami bliver et firma man ikke kan kende i 2016 ?

"We will pursue mobile games aggressively," says Konami's new CEO Hayakawa in an interview with Nikkei Trendy Net.

"Our main platform will be mobiles. Following the pay-as-you-play model of games like Power pro and Winning Eleven with additional content, our games must move from selling things like "items" to selling things like "features."

"We saw with these games that even people who buy physical games are motivated to buy extra content. The success of Power pro especially has motivated us to actively push more of our popular series onto mobile than ever before."

"Gaming has spread to a number of platforms, but at the end of the day, the platform that is always closest to us, is mobile. Mobile is where the future of gaming lies."

"We hope that our overseas games such as MGSV and Winning Eleven continue to do well, but we are always thinking about how to push our franchises onto mobile there too."

"With multiplatform games, there's really no point in dividing the market into categories anymore. Mobiles will take on the new role of linking the general public to the gaming world."

www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1046059

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

• slk486
  • slk486's profilbillede
  • Asking the questions because I DON'T KNOW!
Mere
14 maj 2015 23:42 #2 af slk486
Besvaret af slk486 på emne Så er Konami færdige på PC og konsoller?
Lå næsten i kortene :( Det kunne dog godt lyde som om de stadig vil malke deres IP'er til konsol i vesten?

Not the kind of meat that makes you slap your mother!

Mere
15 maj 2015 05:30 - 15 maj 2015 05:32 #3 af neros
Besvaret af neros på emne Så er Konami færdige på PC og konsoller?
Hail Mary!!

Min Youtube kanal: www.youtube.com/user/neros77
Følgende bruger(e) sagde tak: Hanky

Mere
15 maj 2015 06:23 - 15 maj 2015 06:41 #4 af 1up
Mange af de japanske firmaer satser på mobil markedet. Var det squareenix der meldte en fremgang i profit på 49% på det område? Som forretning er det en no-brainer at gå efter det marked der giver kroner i kassen.

Men tror ikke konsoller og PC bliver pakket væk, da de stadig omsætter en hel del.

edit.
wow! efter at have læst det igen, så lyder det godt nok som om at Konami bakker helt ud af konsol markedet.

• slk486
  • slk486's profilbillede
Mere
15 maj 2015 10:17 #5 af slk486

1up skrev: edit.
wow! efter at have læst det igen, så lyder det godt nok som om at Konami bakker helt ud af konsol markedet.

Ja, Sega's "samme" udmelging var tvetydig, men Konami's virker rimelig klar.

Mere
15 maj 2015 11:29 #6 af BoA
Oven på Igarashi's Kickstarter sad jeg og tænkte på hvem der ellers kunne finde på at lave et Konami-lignende spil.
I den forbindelse så jeg at en Shigeharu Umezaki er den ene af producerne bag NES versionen af Contra og han har også lavet Goemon serien og et par andre spil.
Han leder nu et firma der hedder Good Feel Co. Ltd. som primært har lavet et par spil for Nintendo, men det ser ud til at de er mere til at lave cute games, hvis man kigger på deres twitter feed som bare er billeder af pixel tv og tykke kaniner . :lol:

Deres seneste spil er Streetpass Zombies og Yoshi's Wooly World der kommer snart.

Check min YouTube kanal for anmeldelser af spil og andet hejs!

www.youtube.com/user/Darkbeatdk

Mere
15 maj 2015 15:52 #7 af Hanky
Besvaret af Hanky på emne Så er Konami færdige på PC og konsoller?
Det var præcis det samme, som med CAVE. Afsindig sørgelig udvikling :(

Mit VGM sideprojekt: projekt-vgm.blogspot.dk/
HANK's Spil & Blast: www.youtube.com/user/RedDragunee

Mere
15 maj 2015 15:59 #8 af Konsolkongen
Besvaret af Konsolkongen på emne Så er Konami færdige på PC og konsoller?
Jeg synes det er for sindssygt hvis mobiltelefon-spil er fremtiden ifølge Japanske udviklere. Hverdagen må godt nok være meget anderledes i Japan, for mig bekendt kender jeg slet ingen der spiller jævnligt på deres mobiltelefoner. Og taget i betragtning af hvor mange firmaer der laver spil til mobiltelefoner, og hvor meget heraf er kloner af andre spil, så må dét markede vel for helvede snart være mættet?!
Er der virkelig folk rundt om i verden der er klar på at poste flere penge i det bras end de er på rigtige spil til rigtige maskiner?

Shoot and shoot to advance further!
Wonderful attack by just two men!!

Mere
15 maj 2015 16:37 - 15 maj 2015 16:40 #9 af 1up
Min kæreste er ikke "gamer", men hun er klistret til mobilen. Min eks-kæreste var heller ikke "gamer" men var besat af det der bondegårds spil og brugte en mindre formue på microtransactions.

Så det er super casual gamers der er markedet, og det marked er stort, så det er klart at de som forretning går efter det marked. Der er også mange der befandt sig godt med arcade spillene i starten af 80'erne, og hadede at der kom et konsol marked, for nu gik spiludviklerne i den retning, og så døde arcaderne.
Det lader til at vi bliver de næste. De der elsker konsol markedet og hader at smartphones er hvermandseje, og at udviklerne går i den retning.

Her er en quote fra en gut på shmups.com

I work at a Japanese Junior High School, and my kids all love games. But if you ask them what they play? Monster Strike, Puzzle and Dragons, etc. A few years back it was common to see kids who were aware of and still played primarily "core" games, but these days most kids are only vaguely aware of console games aside from RE, CoD (yes it's big in Japan), Nintendo's stuff. There's no way in hell any of my kids know what Vanquish is, even though it's a modern game. When my kids ask me what I play I tell them RE, because it's the only one they are familiar with. They don't know what STG's are, even the most famous examples. I have a bag with a bunch of Space Invaders on it, and my kids saw it and said "Cool, it's the Groove Coaster Mascot!" This is where gaming is now in Japan.

Mere
15 maj 2015 16:40 - 15 maj 2015 18:20 #10 af neros
Børn spiller på deres telefoner! På mit arbejde sidder både ældre og yngre og spiller virkelige fede spil på deres såkaldte iPhones og Androids telefoner i deres pauser..Sarkasme (altså det med fede spil) ;-)

Men ja det er udviklingen. Spilfirmaerne vender sig imod det publikum som spiller spil "on the go" i ved den slags spil, som man hele tiden skal betale flere penge for hvis man vil have mere sjov ud af dem. Der venter os en lys fremtid hvad det angår..

Mere
15 maj 2015 16:42 #11 af 1up
Er spændt på om Nintendo har lugtet lunten og at deres Nintendo NX er noget mobil værk

Mere
15 maj 2015 17:47 #12 af neros
SEGA, Konami ja hvad bliver de næste?

Mere
15 maj 2015 18:16 #13 af Konsolkongen
Capcom formegentlig.

Mere
15 maj 2015 18:20 #14 af neros
Ja tænkte faktisk på at skrive det men det blev for meget for mig..Jeg kan ikke holde tanken ud :-(

• slk486
  • slk486's profilbillede
Mere
15 maj 2015 19:42 - 15 maj 2015 19:45 #15 af slk486
Puha, nej :( Min knægt er heldigvis opdraget ordentligt og spiller mest RIGTIGE spil på RIGTIGE maskiner :D

Skal vi virkelig til at købe spil til fuld pris på release hele tiden, for at vise der er et marked?

Mere
15 maj 2015 20:39 - 16 maj 2015 06:23 #16 af neros
Problemet med mobilspil er at de er skabt til tidsfordriv. Det er hurtige små ligegyldige spil vis eneste formål kun er at tjene penge. Det var konsol spil ikke på samme måde her blev der lagt mere hjerte i..

Mere
15 maj 2015 21:37 - 15 maj 2015 21:40 #17 af Konsolkongen
1up og Neros:

Jeg tænkte faktisk slet ikke på hvad kvindfolk og børn spillede på da jeg skrev mit indlæg :D Jeg havde kun fokus på hvor sindssygt det er hvis Konami tror at de kan få os, garvede spillere til at hoppe med over på mobiltelefon-spil. Det var dumt formuleret fra min side, men jeg giver sgu aldrig mobil-spil ret meget opmærksomhed.

Findes der f.eks. et eneste mobil-spil af konsol-kvaliteter, som ikke indeholder micro-transactions? :D

• slk486
  • slk486's profilbillede
Mere
15 maj 2015 22:02 #18 af slk486
Findes der overhovedet noget mobil-spil, som ikke indeholder micro-transactions? :p

Mere
15 maj 2015 22:20 #19 af Konsolkongen
Hehe :)

Jeg kan godt lide Threes på mobilen. Det har jeg brugt nogle timer på sammenlagt. Men hvis jeg fik valget mellem at spille Bayonetta 2 på Wii U og telefonen, så tror jeg godt jeg ved hvad jeg ville vælge :)

Mere
15 maj 2015 22:21 #20 af Chronosousa
Besvaret af Chronosousa på emne Så er Konami færdige på PC og konsoller?
ja snake på min 3210

Mere
16 maj 2015 05:33 #21 af 1up
Min svoger har lige gennemført knights of the old republic på hans ipad mini. Controls var overraskende gode.

Tror Konami er ligeglad med om de får fat i de traditionelle gamere når der er 100x flere i den nye målgruppe

Mere
16 maj 2015 06:28 - 16 maj 2015 06:29 #22 af neros

Konsolkongen skrev: 1up og Neros:

Jeg tænkte faktisk slet ikke på hvad kvindfolk og børn spillede på da jeg skrev mit indlæg :D Jeg havde kun fokus på hvor sindssygt det er hvis Konami tror at de kan få os, garvede spillere til at hoppe med over på mobiltelefon-spil. Det var dumt formuleret fra min side, men jeg giver sgu aldrig mobil-spil ret meget opmærksomhed.

Hehehe !

Jeg tror faktisk heller ikke jeg ville være klar over det hvis ikke jeg havde set det på mit arbejde. Det er egentlig mærkeligt men jeg vælger nok at bruge min tid på at tænke på andre ting end mobilspil også :-)

Jeg tror også Konami er fuldstændig ligeglade. Det handler om overlevelse for den slags firmaer nu. Det er simpelthen bare sådan en trist udvikling vi er på vej imod.

• slk486
  • slk486's profilbillede
Mere
16 maj 2015 17:41 - 16 maj 2015 17:44 #23 af slk486
Apple startede lavinen. Apple er djævlen! iPhone er djævlens rædskab! Alle der bruger iPhone er forfærdelige mennesker, der har ødelagt vores hobby!

Ja ja, ok, jeg trækker lige vejret.. :D

Super trist retning, for os der prøver at holde fast i gamle værdier, men heldigvis har vi stadig nogle markedsgiganter, der holder faklen for os: Sony og Microsoft. Så må vi se om Nintendo sælger ud, eller ej :)

Mere
16 maj 2015 18:26 - 16 maj 2015 18:26 #24 af Konsolkongen
Hvis Nintendo sælger ud sker det forhåbentlig ikke på én gang lige pludseligt. Det vil formegentlig være en process der tager årevis :)

1up skrev:
Tror Konami er ligeglad med om de får fat i de traditionelle gamere når der er 100x flere i den nye målgruppe

De to citater herunder læser jeg som om at Konami vitterlig tror på, at mobiltelefonen er den enestre fremtid for spil, og
at de forventer at vi følger med. Uanset hvilken platform det ender på.

"We saw with these games that even people who buy physical games are motivated to buy extra content. The success of Power pro especially has motivated us to actively push more of our popular series onto mobile than ever before."

"Gaming has spread to a number of platforms, but at the end of the day, the platform that is always closest to us, is mobile. Mobile is where the future of gaming lies."

• slk486
  • slk486's profilbillede
Mere
16 maj 2015 18:34 #25 af slk486

Konsolkongen skrev: Hvis Nintendo sælger ud sker det forhåbentlig ikke på én gang lige pludseligt. Det vil formegentlig være en process der tager årevis :)

Ja, det bliver tidligst med deres NX.

Tid til at oprette siden: 0.207 sekunder
Leveret af Kunena Forum