Hvad spiller i for tiden, og hvor langt er i?

05 apr 2015 19:02 #1 af m1chelsen
En lille tråd, hvor vi kan snage i hinandens spilfremskridt :evil:

Jeg er p.t. i gang med Dark Souls til X360. Da jeg ikke har live, er jeg nød til at solo´e spillet. Har i dag lige nakket bossen i Painted World, Ornstein and Smough, Pinwheel, samt den gode ulv Sif.

Hvor jeg i Dark Souls på PS3 spillede med dex build / great scyth, spiller jeg nu combat / mage build.

Derudover er jeg i gang med Borderlands 2 (PS3), som jeg gennemfører i selskab med den gode SLK. Det er ved at være lidt tid siden vi sidst har nørdet, men det skal nok komme igen :)

Hvad med jer? Hvad nørder i p.t., og hvor langt er i?

KonsolTing.blogspot.dk - Guides, samling, projekter m.m.
Følgende bruger(e) sagde tak: 1up

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

05 apr 2015 19:37 - 05 apr 2015 19:37 #2 af neros
Jeg spiller Vasara og prøver at slå min egen score. Det handler kun om scores her fortiden B)

Min Youtube kanal: www.youtube.com/user/neros77

05 apr 2015 20:54 #3 af 1up
Jeg er igang med DiRT Showdown i mit race setup. Er ca. 25% igennem det, dvs. er færdig med det første af fire hoved segmenter.

Derudover er jeg gået igang med Dungeons & Dragons: Shadow over Mystara som jeg vil forsøge at gennemføre uden continues. Streamede første session her til aften, og må sige at jeg er ret så frustreret og på renden til at give op. Først fik jeg tæv igen og igen af den første boss. Endeligt fandt jeg en taktik der endeligt virkede nogenlunde konsistent. Så fik jeg bare mega tæv af den næste boss i bane 2 som jeg slet ingen ide har til hvordan man skal få et ben til jorden? Spillet går meget ud på at man skal preppe inden boss battle så man går inde med max damage, og gode items lige ved hånden. Det er som om at der bare er for mange ting at holde styr på, så jeg går lige i tænke boss om jeg skulle prøve med en ældre Capcom brawler der ikke kræver så meget håndtering af ALTING!

Gennemførte Super Mario 3D Land idag, så jeg tror jeg går igang med Mario Kart 7 på den håndholdte.

05 apr 2015 21:17 #4 af Hanky
Fed tråd :) (det sagde Juggernaut også i går *ba-dum-tsh*)

Jeg er i gang med Bloodborne, eller jeg var. Lige nu står det jævnt stille, da jeg ikke rigtig kan komme ordentlig i gang med det, til trods for jeg har prøvet at sætte mig ned en 2-3 gange, hvor tiden har været til det, og jeg så alligevel ender med at rende rundt det samme sted, og ikke rigtig kommer nogle vegne.

At jeg fik Xenoblade Chronicles 3D ind af døren i onsdags, har ikke gjort det bedre, da jeg så startede op på det også, og det har fanget mig på ny.

Mit VGM sideprojekt: projekt-vgm.blogspot.dk/
HANK's Spil & Blast: www.youtube.com/user/RedDragunee

05 apr 2015 21:18 #5 af neros
Jeg har Tower Of Doom til arkade. Jeg kan komme til boss 3 uden at dø. Man skal grinde helt vildt op på kaste skyts til boss fights, og så er der jo slide-dodge til at komme rundt om fjenderne på. Der er også en hel del hidden skattekister i hver bane og den hårde og lette vej igennem. Den hårde vej igennem giver flere skatte og ting. Men det er rigtigt de spil er sinddsygt svære og langt mere unforgiving end jeg huskede dem. Jeg vil fandme gerne se en der kan 1c de spil!! :O

05 apr 2015 21:29 #6 af FancyPants
Besvaret af FancyPants på emne Hvad spiller i for tiden, og hvor langt er i?
Jeg prutter lidt rundt med Dying Light til PC. Dels som co-op med en kammerat, og dels på et solo savegame.
Ellers har jeg også langt om længe fået startet op på Kingdoms of Amalur, som jeg købte på Steam sale engang i 2012 :dry:

Ud over det, så bliver det også til diverse tilfældigt multiplayer sjov nu og da, i form af Left 4 Dead 2 og andet fjas. :)

You fight like a dairy farmer!

05 apr 2015 22:24 - 05 apr 2015 22:31 #7 af Konsolkongen
Besvaret af Konsolkongen på emne Hvad spiller i for tiden, og hvor langt er i?
Jeg har gang i Dark Souls II: Scholar of the First Sin på PS4.

Jeg er ca 25 timer inde og er level 100. Fandeme en lækker remake de har fået bikset sammen! Det kører for det meste 60fps og dykker kun til omkring de 50 når man er omringet af fjender, eller har gang i faklen, hvor det imponerende lys presser PS4'eren en smule :)
Der er mange flere fjender, og mange steder er der sat helt andre og sværere fjende-typer ind. Mange NPC'er har også skiftet lokation, så det hele føles ret friskt!

Desværre så synes jeg ikke spillet er blevet sværere, faktisk er det nok snare blevet en lille smule lettere. Javist, de mange fjender og sværere af slagsen taler for at spillet er sværere, men den tæt på perfekte framerate gør også omvendt gameplayet lettere på alle måder. Derudover er der nu mulighed for 4P co-op, så hvis man vil kan man rigtige cheate sig igennem bossfights uden selv at løfte en finger. Og selv i offline er der sat mange flere summon NPC'er ind, som også kan gøre bosserne til en leg.

Det er, når alt kommer til alt, en udgave der får PS360-versionerne til at ligne det argeste lort. Jeg vil anbefale alle at opgradere, især hvis man som jeg ikke har spillet DLC'en endnu. Det kræver bare at man begrænser sig til ikke at summon'e alt og alle, for så er det virkelig let.

Det kan også være mig der spiller langt bedre pga. framerate, your experience may vary. Jeg spurgte tidligere en brite der streamede, om han ikke også synes det var langt nemmere end PS3-versionen. Men han var fuldstændig uenig.

EDIT: Glemte helt at nævne at spillets lys rent faktisk virker nu. Så mørke steder er forbandet mørke nu. Husk fakler ;)

Der er heller ikke nogen day one patch!? :O

Shoot and shoot to advance further!
Wonderful attack by just two men!!

06 apr 2015 00:24 #8 af FancyPants

Konsolkongen skrev: Der er heller ikke nogen day one patch!? :O

Så kan det ikke være next-gen! :ohmy:

06 apr 2015 01:33 #9 af Konsolkongen
Det udkommer ikke i USA før d. 7, så de kan nå det endnu hvis vi er lidt large med betydningen af "day one patches" :D

06 apr 2015 05:03 #10 af BoA
Jeg er ved at spille en Fan translation af Sweet Home på Famicom.

Det er dét Capcom RPG der var inspirationen til Resident Evil serien, hvilket ses tydeligt i det med at det foregår i et uhyggeligt hus, der er dør-animationer og 5 characters med forskellige items der skal bruges forskellige steder.
I modsætning til dét mere jordnære univers i Biohazard med vira og zombier, er Sweet Home helt Splatterhouse-agtigt med et rod af skeletter, flagermus, spøgelser og gale hunde... Det er lidt plat, men også meget cool at de har stoppet så mange horror ting ind i ét spil.
Det er lidt frustrerende at administrere sine characters, da de kun kan organiseres i to grupper af henholdsvis 2 og 3 personer og man alligevel hele tiden skal holde dem samlet da de skal bruges forskellige steder, kan kalde på hinanden i kamp og ellers kun kan bære to ting hver, men det bliver opvejet af fedt fjendedesign. Der var en cutscene hvor kødet smeltede af en mand og han blev til et skelet, så god 80'er splat!

Check min YouTube kanal for anmeldelser af spil og andet hejs!

www.youtube.com/user/Darkbeatdk

06 apr 2015 09:24 #11 af KillerBean2
Besvaret af KillerBean2 på emne Hvad spiller i for tiden, og hvor langt er i?
Spiller stadigvæk Skyrim. Har snart brugt 100 timer, men har kun været igennem den første håndfuld story-missions. Bliver ved med at kaste mig over alle de side-missioner landsbytosserne kaster i hovedet på mig. 100% or die! :lol:

Sideløbende er jeg blevet overtalt til at spille Borderlands 2 i co-op. Det har også slugt noget i retningen af 50 timer allerede.

Og så forsøger jeg på at få spillet System Shock 2 på min laptop, når jeg er på farten, men jeg kan ikke rigtig få taget mig sammen til at komme ordentligt i gang :unsure:

06 apr 2015 13:08 #12 af m1chelsen
Besvaret af m1chelsen på emne Hvad spiller i for tiden, og hvor langt er i?
Så kom jeg lidt videre med Dark Souls i dag. Havde lidt bøvl med The Four Kings, men efter jeg hentede og snuppede komplet Haval´s set på, gjorde den høje poise, at jeg nærmest kunne tanke dem :D

Derudover går jeg nu efter Bed of Chaos, og har lige nakket Ceaseless Discharge og Demon Firesage indtil videre.

06 apr 2015 15:15 #13 af FancyPants

Konsolkongen skrev: Det udkommer ikke i USA før d. 7, så de kan nå det endnu hvis vi er lidt large med betydningen af "day one patches" :D

PC udgaven er nærmest day one DLC, da man kan opgradere sin "gamle" Dark Souls II udgave til den nye... For et par Euro mindre end DLC'erne ville koste i løssalg på Steam :cheer:

KillerBean2 skrev: Sideløbende er jeg blevet overtalt til at spille Borderlands 2 i co-op. Det har også slugt noget i retningen af 50 timer allerede.

Åh manner, jeg savner sgu også helt at spille Borderlands (PC) i co-op... Tror nok jeg har fået pløjet gennem main story i alle tre spil, men ikke alle DLC'erne. :(
Har en hidsig lille Gunzerker i BL2, der vist nåede at blive max level (50) inden de øgede level cap. :P

07 apr 2015 11:35 - 07 apr 2015 11:37 #14 af slk486
Besvaret af slk486 på emne Hvad spiller i for tiden, og hvor langt er i?
Gik også igang med det første Dark Souls i weekenden og slås lidt med Queelag nu, men glemmer hele tiden at starte min våben buff inden jeg går ind :lol: Har taget pyromanens klæder på, grundet den høje fire resistance, men kæft hvor er de grimme - især hatten :dry:

Not the kind of meat that makes you slap your mother!

07 apr 2015 11:47 #15 af m1chelsen

slk486 skrev: Gik også igang med det første Dark Souls i weekenden og slås lidt med Queelag nu, men glemmer hele tiden at starte min våben buff inden jeg går ind :lol: Har taget pyromanens klæder på, grundet den høje fire resistance, men kæft hvor er de grimme - især hatten :dry:

Hvilket build bruger du? Mener også at den sovende drage - til venstre inden man går ind i Bligttown, fra NLR - vogter over et skjold med glimrende fire res.

07 apr 2015 12:30 - 07 apr 2015 12:31 #16 af slk486
Spider shield. Har ikke været i Valley of the Drakes endnu - gider næsten ikke hele vejen tilbage igennem Blighttown :)

- eller vent lige, kan man ikke komme til Valley of the Drakes via vandtårnet? Hmm..

07 apr 2015 15:02 #17 af m1chelsen
Det hurtigste fra Quelaag, er at snuppe elevatoren op, kravle op af de 5-6 stiger, og så ellers ud og til højre herfra kan du så evt. bare lade dig dø og spawne ved bonfire, elelr snuppe en bone :)

07 apr 2015 19:52 #18 af m1chelsen
Her til aften fik jeg nakket Centipede Demon og Bed of Chaos. Nu mangler jeg så lige Gravelord Nito, Seath the Scaleless og ikke mindst Gwyn :)

08 apr 2015 09:15 - 09 apr 2015 08:27 #19 af slk486
Snuppede lige en Moonlight Butterfly, nu jeg alligevel var oppe og ascendede min Falchion til +4, så med et par ekstra levels skal hun nok komme ned med nakken.

:whistle: Dark Souls on my mind :whistle:

Edit: Smækkede Quelaag 4-5 gange i går, så nu er jeg klar til Sen's Place B)

10 apr 2015 11:20 #20 af 1up
Normalt har jeg den indstilling at jeg spiller 1 spil af gangen, og det har virket ret godt de sidste par år, men har flere gange taget mig selv i at tvinge mig selv til at spille det færdigt selvom jeg ikke rigtigt gider det mere...

og det er livet sq for kort til! Derfor er jeg igang med flere nu, så man ikke så nemt kører surt i det. Selvfølgelig hvis man efter en time eller to indser at det ikke er noget for én så lægger jeg det fra mig for evigt! :P

Så lige nu er jeg igang med hele 3 spil, WOW! Jeg streamer for tiden Dungeons & Dragaons Chronicles of Mystara (Steam). Planen er at gennemføre D&D Shadow over Mystara uden continues, og efter første session i søndags så ser det ikke så lyst ud. Synes at jeg har styr på combos og crowd control, men bosserne er hjernedøde svære. Tror det kommer til at tage noget dedikation og tid for at jeg når det mål jeg har sat mig.
Jeg har gang i DiRT Showdown (Steam) med mit racer setup. Det er lidt noget andet end DiRT da der er sådan lidt fyrværkeri og festival stemning ligesom Forza Horizen. Der er jeg færdig med 1 af 4 events.
Og her i tirsdags gik ligeså småt igang med ZombiU til Wii U. Elsker zombie spil, og det med at man at man skal kigge på tablet skærmen når man roder i tasken, at kamp systemet er lidt trægt og det nærmest er selvmord at bruge pistolen, gør at spillet virker meget intenst selvom der ikke er nogen fjender i nærheden. Ser frem til at spille det noget mere.

10 apr 2015 12:12 #21 af slk486
Enig i ZombiU. Super ærgeligt 2eren blev aflyst :(

Selv er jeg typisk igang med flere spil over forskellige genre, men typisk kun et enkelt spil i hver genre. Ellers kan jeg hurtigt brænde ud på længere spil.

12 apr 2015 15:29 #22 af BoA
Jeg er ved at spille igennem Metal Gear Solid 4 igen da det har været så lang tid siden.
Fantastisk spil, da det både er en tribute til alle de tidligere spil i serien og samtidig er fuld af sjove ting og easter eggs som gør det værd at spille igennem igen. I nogen cutscenes får men en prompt til at trykke L1, hvor ved man kan se nogen ting fra Snakes synsvinkel (ligesom i 3'eren), men der er også nogen steder hvor man kan trykke L1 selvom der ikke er nogen prompt for det.

Hér kan man f.eks. kigge på nogen bryster for at få noget af Snake's Psyche Gauge tilbage :lol:

instagram.com/p/1YTPpaHPM1/

Check min YouTube kanal for anmeldelser af spil og andet hejs!

www.youtube.com/user/Darkbeatdk

12 apr 2015 19:57 #23 af slk486
Jeg nød meget gameplayer i MGS4, indtil jeg simeplthen for utålmodig og frustreret over hele tiden at få taget kontrollen fra mig, så kom kun en tredjedel igennem, tror jeg. Jeg har ikke spillet de gamle, så jeg var samtidigt pænt lost :D

12 apr 2015 20:30 #24 af neros
Jeg hænger stadigvæk fast i den sidste mission i MGS4 og vil sikkert gøre det forever. Derimod ikke sagt at MGS4 faktisk er noget af det af det bedste jeg nogensinde har spillet. Det er simpelthen så godt lavet. Elskede de cut-scenes også.

12 apr 2015 22:19 - 12 apr 2015 22:23 #25 af Konsolkongen

slk486 skrev: Jeg nød meget gameplayer i MGS4, indtil jeg simeplthen for utålmodig og frustreret over hele tiden at få taget kontrollen fra mig, så kom kun en tredjedel igennem, tror jeg. Jeg har ikke spillet de gamle, så jeg var samtidigt pænt lost :D

Haha det tror jeg gerne :D

Jeg kan anbefale MGS HD collection (kører fantastisk), hvor du faktisk kan nøjes med at spille MGS3 og Peace Walker for at få historien om Big Boss og handlingerne op til Metal Gear Solid V.

Gameplayet i MGS3 er ikke specielt godt, men det er alligevel underholdene nok til en gennemspilning værd. Historien er fantastisk :)

Peace Walker spiller meget bedre (og mere som MGS4), men lider af de mange gentagelser som Japanske håndholdte spil synes er så fede nu om dage.

Tid til at oprette siden: 0.290 sekunder
Gentleman Chat
Hanky's profilbillede Hanky - 19:29

True that :b

FancyPants's profilbillede FancyPants - 19:26

Til gengæld er livet vist nemt nok, hvis det er mit største problem :D

Hanky's profilbillede Hanky - 19:23

Nah, det er ikke altid lige nemt :zzz:

FancyPants's profilbillede FancyPants - 19:22

Aw, den ville ikke godtage "mindre end" tegnet til at lave et hjerte. :blush:

Hanky's profilbillede Hanky - 19:21

Hej Fancy :D