Spil der kommer til at stige i værdi

23 feb 2015 13:27 #1 af 1up
Det kunne være underholdende at se hvilke spil folk herinde regner med at blive penge værd i fremtiden, og evt. en begrundelse for hvorfor. Måske kan det bidrage til at folk køber nu, mens priserne ligger på et acceptabelt niveau eller en tråd man kan se tilbage på og sige hvad sagde jeg B)

Jeg kan lægge ud med et par stykker
Ultimate Marvel vs Capcom 3

Capcom mistede i 2013 Marvel licensen, og produktionen stoppede af spillet, og de digitale kopier blev taget af de respektive services. Dette betyder at den smule (mener ikke det solgte voldsomt) disks der er på markedet er det der findes, punktum. Det er stadig et stort spil i turneringer. Pt. ligger de på omkring 300,- brugt.

Tatsunoko vs Capcom Ultimate All-Stars

Lidt samme historie som UMvC3, bare solgt i endnu mindre antal, da Tatsunoko ikke er så kendt udenfor Japan. Jeg kunne forestille mig at dette kunne gå hen og blive en hidden gem om 10år, og et af de der obskure fighting spil som folk bare skal have fingrene i, så det kan spilles til konsoltræf. Pt. ligger prisen på 200,- brugt (hvis man ikke er m1chelsen og høster det til 17,-)

Pikmin 3

Allerede nu er dette spil blevet svær at få fat i. Det findes godt nok som digital download, men en ny fysisk kopi er svær at opstøve, da Nintendo ikke producerer flere. Et eksemplar ligger på 350,- brugt.

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

23 feb 2015 13:38 #2 af Soren47
Besvaret af Soren47 på emne Spil der kommer til at stige i værdi
Så er det med at hamstre alle Pikmin 3 på Elgiganten.dk. Lol :b

23 feb 2015 14:07 #3 af Sumez
Besvaret af Sumez på emne Spil der kommer til at stige i værdi
Wow, synes netop jeg har købt Pikmin 3 på ElGiganten for en halvtredser. Hvis de findes i begrænset oplag tror jeg dog på at det kommer til at stige. Pikmin-serien er en af de spilserier som folk har det med først at få øjnene op for henad vejen.

Ultimate MvC3 irriterer mig at jeg ikke har fået fat på endnu. Jeg har ALDRIG set det i GameStop's brugtafdeling, men har en sjælden gang imellem set ikke-ultimate udgaven, som jeg af gode grunde ikke vil være tilfreds med...

23 feb 2015 17:27 #4 af Chronosousa
Besvaret af Chronosousa på emne Spil der kommer til at stige i værdi
De 3 survival horror spil til wii

The Calling
Ju-on: The Grudge
Fatal Frame 2: Crimson Butterfly

Til DS
Black Sigil: Blade Of The Exiled
Følgende bruger(e) sagde tak: slk486

23 feb 2015 18:00 - 23 feb 2015 18:53 #5 af neros
Besvaret af neros på emne Spil der kommer til at stige i værdi
Det er måske ikke et nyt spil, men jeg har den her liggene nede i skuffen.

Det her spil er begyndt at få helt absurte priser rundt omkring.. :(

Min Youtube kanal: www.youtube.com/user/neros77
Bilag:

24 feb 2015 09:11 - 24 feb 2015 09:19 #6 af slk486
Besvaret af slk486 på emne Spil der kommer til at stige i værdi
Det er nok ikke lige den DK/SCA udgave af Pikmin 3, der bliver eftertragtet :D

Chronosousa skrev: De 3 survival horror spil til wii

Der er et mere:
Cursed Mountain

Not the kind of meat that makes you slap your mother!

24 feb 2015 09:55 #7 af 1up
Besvaret af 1up på emne Spil der kommer til at stige i værdi
Jeg tror at Danmark er efter kurven for på f.eks. amazon er den oppe over 300,- og på NeoGaf kan man læse at i USA der er der ingen nye tilbage. Jeg kunne også godt forestille mig at de survival horror spil kommer derop af på et tidspunkt. Jeg kunne selv godt tænke mig Fatal Frame 2 selvom jeg har det til PS2.

På et tidspunkt troede jeg også at Tales of Vesperia var en af dem der kom til at stige voldsomt, da det i 2010 lå på over 600,- på eBay. Ved dog ikke lige hvad det var der skete, men nu er den nede i normale penge den dag idag?

24 feb 2015 10:33 - 24 feb 2015 10:35 #8 af slk486

1up skrev: Jeg tror at Danmark er efter kurven for på f.eks. amazon er den oppe over 300,- og på NeoGaf kan man læse at i USA der er der ingen nye tilbage.

Ja, vi er sløve, hvilket jo er fint for os :)

1up skrev: På et tidspunkt troede jeg også at Tales of Vesperia var en af dem der kom til at stige voldsomt, da det i 2010 lå på over 600,- på eBay. Ved dog ikke lige hvad det var der skete, men nu er den nede i normale penge den dag idag?

Jeg tror muligvis der har været en reprint/restock, da der indtil for nyligt var nye at finde rundt omkring.

26 sep 2015 14:36 - 26 sep 2015 14:36 #9 af 1up
Besvaret af 1up på emne Spil der kommer til at stige i værdi
Ok, jeg har lige fået løn og sad og ledte nettet igennem for nye sager jeg skal spendere mine sparepenge på, da jeg faldt over

først på bozz.dk til 200,- og derefter til minimum £24 på amazon uk? For et brugt eksemplar? På ebay uk er buy now f.eks. £23 for en brugt uden manual, og ny i folie £48?

Er der nogen der ved hvorfor det her spil, som jeg købte for 3 år siden til 50,- nu koster minimum 200?
Bilag:

13 okt 2015 19:46 #10 af scavenger
Besvaret af scavenger på emne Spil der kommer til at stige i værdi
Som nogle af Jer ved, står jeg midt i en skilsmisse.

I den forbindelse, har jeg i den grad problemer med at finde en bank, der vil låne mig penge til at købe min kone ud af vores fælles hus.
Der er mange grunde til jeg gerne vil blive boende, men mest for min ældste søns skyld, der ikke har brug for at få sin hverdag slået i stykker ved en flytning.

Derfor overvejer jeg kraftigt, at sælge hele min samling, men ser helst den bliver i Danmark.
Er der nogen, eventuelt hvis flere går sammen, der vil kunne rejse midlerne til at jeg kunne få en rimelig pris for den?

13 okt 2015 20:20 #11 af Konsolkongen
Besvaret af Konsolkongen på emne Spil der kommer til at stige i værdi
Hej Henrik. Det er jeg ked af at høre :(

Jeg håber du kan finde en bank der vil hjælpe så du ikke skal sælge hele samlingen. Desværre har jeg ikke mulighed for at byde på det hele, men jeg vil gerne byde ind på noget af det hvis det kommer så vidt. Jeg håber dog at du kan finde en løsning så du kan beholde det selv :)

Shoot and shoot to advance further!
Wonderful attack by just two men!!

13 okt 2015 21:52 #12 af Chronosousa
Besvaret af Chronosousa på emne Spil der kommer til at stige i værdi
Håber osse du kan beholde det.
Men der er ting som jeg osse ville købe hvis det kommer så langt?

13 okt 2015 22:22 - 13 okt 2015 22:33 #13 af slk486
Ked af at høre det, Henrik. Kender slet ikke omfanget af din samling, men det lyder som om den har en størrelse, der vil gøre det svært at finde et enkelt hjem til den.
Overvej evt. at dele den op i mindre samlinger?

14 okt 2015 06:07 #14 af m1chelsen
Besvaret af m1chelsen på emne Spil der kommer til at stige i værdi
Håber du finder en løsning, så du kan beholde dit mesterværk af en samling. I tilfælde af at du bliver nød til at sælge, vil jeg dog gerne kigge din N64 samling igennem.

KonsolTing.blogspot.dk - Guides, samling, projekter m.m.

14 okt 2015 06:34 #15 af TeddyBoyBlue
Besvaret af TeddyBoyBlue på emne Spil der kommer til at stige i værdi
Jeg håber det løser sig for dig og din familie, uden du behøves at skille dig af med din samling.
Hvis du får behov for at sælge, så vil jeg gerne kigge lidt på nogle Playstation 2 spil, men håber ikke det når dertil.

14 okt 2015 07:27 #16 af Sumez
Besvaret af Sumez på emne Spil der kommer til at stige i værdi
Åh nej. Lad være med at sælge din samling, jeg er sikker på at du vil fortryde det. I kraft af al det arbejde du har lagt i at skrabe den sammen, er den bare ikke den valuta værd, du kan få for den, selvom mange af spillene sikkert er steget i pris. Der må være bedre måder.

14 okt 2015 20:05 #17 af Hanky
Besvaret af Hanky på emne Spil der kommer til at stige i værdi
Som de andre skriver, så gør det ondt at se, at du er dér, hvor du overvejer at sælge hele din samling, selvom jeg kun kan forestille mig, at man vil gøre alt hvad der står i sin magt, for at ens unger skal have det bedst muligt. Jeg håber som de andre også, at du på en eller anden måde kan undgå, at skille dig af med dit livsværk af en samling.

Skulle det komme så langt, at du er fast besluttet, er jeg bange for at du skal kigge til udlandet, hvis det er et samlet salg du ønsker. Held og lykke med det hele Henrik, uanset hvad du vælger at gøre :)

Mit VGM sideprojekt: projekt-vgm.blogspot.dk/
HANK's Spil & Blast: www.youtube.com/user/RedDragunee

07 nov 2015 15:20 - 07 nov 2015 15:23 #18 af scavenger
Tak for Jeres støtte.

I går slukkedes den definitivt sidste mulighed for at blive i huset.
Otte banker har, med henvisning til de samme regler fra Finanstilsynet, ment at mit rådighedsbeløb er for lille.
Alle kræver, at der skal være 1.000 kr. pr måned til vedligeholdelse af hus, 500 kr. til vedligeholdelse af bil samt 5.500-6.000 kr. pr voksen og 2.500 kr. per barn. Dette er vel og mærke EFTER faste udgifter.

Selvom vi har 45% friværdi i huset, kan jeg derfor ikke låne de 20%.
Så reelt er der INGEN konkurrence på det financielle marked i Danmark.

07 nov 2015 17:32 - 07 nov 2015 17:32 #19 af Hanky
Besvaret af Hanky på emne Spil der kommer til at stige i værdi
Det virker fuldstændig absurd. Hvor mange "almindelige" familier monstro, har et rådighedsbeløb på noget der ligner hvad... 18-19.000 kr til mad, tøj, sjov og ballade pr. måned? De måneder, hvor vi herhjemme har det halve af dét, føler jeg mig halv-rig :pinch:

Mit VGM sideprojekt: projekt-vgm.blogspot.dk/
HANK's Spil & Blast: www.youtube.com/user/RedDragunee

07 nov 2015 17:42 #20 af Konsolkongen
Jeg er ked af at høre at der ikke var nogen hjælp at hente i nogen af bankerne. Jeg synes også det virker fuldstændig tåbeligt og det overrasker mig at ikke bare én af bankerne var til at snakke med :(

Hvad er tænker du at planen så er nu? Skal du flytte, eller bliver valget at sælge ud af samlingen for at kunne blive boende? :(

07 nov 2015 18:57 #21 af scavenger
Vi er nødt til at sælge huset.
Jeg kan aldrig nå at sælge så meget af min samling, og min kone er naturligvis ikke interesseret i at give mig kredit på ubestemt tid.

07 nov 2015 19:20 #22 af Konsolkongen
Okay :/

07 nov 2015 20:37 #23 af BoA
Besvaret af BoA på emne Spil der kommer til at stige i værdi
Jeg er virkelig ked af at hører at det er så træls med banken. Hvis det med samlingen viser sig at være et pladsproblem mere end et financielt problem, såfremt du skal flytte i noget mindre, har du så overvejet at få den opmagisneret? Jeg bruger selv sådan noget som Pelican Self Storage som er utroligt flinke til at hjælpe én til af finde ud af hvad man har brug for, så man ikke skal betale dyrt for alt for meget plads.

Jeg betaler 474 kr om måneden for et rum der er ret lille, men har rigtig god plads til at stable flyttekasser.

Check min YouTube kanal for anmeldelser af spil og andet hejs!

www.youtube.com/user/Darkbeatdk

Tid til at oprette siden: 0.127 sekunder
Gentleman Chat
Hanky's profilbillede Hanky - 19:29

True that :b

FancyPants's profilbillede FancyPants - 19:26

Til gengæld er livet vist nemt nok, hvis det er mit største problem :D

Hanky's profilbillede Hanky - 19:23

Nah, det er ikke altid lige nemt :zzz:

FancyPants's profilbillede FancyPants - 19:22

Aw, den ville ikke godtage "mindre end" tegnet til at lave et hjerte. :blush:

Hanky's profilbillede Hanky - 19:21

Hej Fancy :D