Udarbejdselse af side art til lille arcadeprojekt.

• m1chelsen
  • m1chelsen's profilbillede Emne forfatter
  • Raptor Genren!
Mere
13 aug 2017 20:31 #1 af m1chelsen
m1chelsen Oprettet emne: Udarbejdselse af side art til lille arcadeprojekt.
Jeg har over den seneste tid hygget mig med, at bygge et lille arcadekabinet, som i bund og grund agerer kasse til min RetroPie. En Pi er en dejlig lille maskine, dog ser den IMO lidt halv træls ud at have liggende bare sådan, så jeg byggede en lille kasse (af træ fra vores gamle puslebord :P) og trak diverse forbindelser ud til front / bagside, samt tilføjede en powerknap.

Jeg mangler at lægge sidste hånd på projektet, hvilket er at grafisk finish. Her tænker jeg noget arcade art halløj, som jeg vil få printet på klistermærker, som så bliver monteret på siderne. Jeg kan godt google mig frem til noget som jeg kan få printet ud, dog tænkte jeg om der evt. er en herfra, som er skrap til og synes det er sjovt at sammensætte noget lækkert grafik halløj og ville hygge sig med at hjælpe mig med, at kunne give maskinen et mere personligt og unikt præ?

Det drejer sig om 2 stk. sider på cirka 10x20 cm.

Nogle som kunne tænke sig at sammensætte lidt side art, så skriv endelig :)

KonsolTing.blogspot.dk - Guides, samling, projekter m.m.

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

• Hanky
  • Hanky's profilbillede
  • Væk
  • Hidsige sager
Mere
14 aug 2017 18:06 - 14 aug 2017 18:07 #2 af Hanky
Hanky svaret på emne: Udarbejdselse af side art til lille arcadeprojekt.
Aw, shit - så godt billeder, fra da du startede på projektet, og af en eller anden grund troede jeg, at du havde tænkt dig at sætte en lille skærm i kabinettet, og cramme nogle små controllers på panelet (selvom jeg selvfølgelig godt kan se, at det ikke vil fungere vildt godt i praksis :D) - fin løsning!

Jeg ville rigtig gerne hjælpe med noget side-art, men har desværre ikke rigtig tiden til det inden for nærmeste fremtid. Plejer altid at sige, at sådan noget hurtigt kan bixes sammen, men det ender altid med at tage x antal timer i sidste ende :P - håber en anden venlig sjæl melder sig på banen :)

Mit VGM sideprojekt: projekt-vgm.blogspot.dk/
HANK's Spil & Blast: www.youtube.com/user/RedDragunee

• m1chelsen
  • Raptor Genren!
Mere
15 aug 2017 06:24 #3 af m1chelsen
m1chelsen svaret på emne: Udarbejdselse af side art til lille arcadeprojekt.
Tanken vedr. en lille skærm har strejfet mig, dog ville det ikke give meget mening, som du selv er inde på. Selve Pi´en befinder sig i en lille kasse, som så er monteret i det lille kabinet, så vil i stedet bruge skærmhullet som udluftning, som igen danner mulighed for at se dele af hardwaren. Vil gerne undgå at skulle i gang med aktiv køling, selvom det p.t. ikke ser ud til at være et problem, da den under load ligger på ca. 55 grader.

Jeg har i øvrigt bestilt noget LED lys halløj hjem (Ebay ca. 5 kr. inkl shipping :D), som kommer til at danne belysning i toppen af maskinen, hvor jeg også skal have placeret noget snedigt grafik / banner som så bliver baggrunds belyst.

Tak for input, jeg leder videre :)

Bilag:

• m1chelsen
  • Raptor Genren!
Mere
22 aug 2017 21:28 #4 af m1chelsen
Det endte med at svigermor var løsningen. Hun havde alt udstyret til at lave klistermærker / folie, dog blev det til noget Metal Slug halløj fundet via google. Jeg er dog ganske godt tilfreds med resultatet!

Min hustru skulle også lige forsøge sig med noget Out Zone :D

• slk486
  • slk486's profilbillede
  • Væk
  • Asking the questions because I DON'T KNOW!
Mere
25 aug 2017 08:09 - 25 aug 2017 08:14 #5 af slk486
slk486 svaret på emne: Udarbejdselse af side art til lille arcadeprojekt.
Pænt håndværk som altid m1chelsen, men emulering? ... :sick: ;)

Not the kind of meat that makes you slap your mother!

• m1chelsen
  • Raptor Genren!
Mere
25 aug 2017 14:11 #6 af m1chelsen
Mange tak. Ser intet galt i emulering af de gamle spil og synes at en god del af dem kører ganske fornuftigt. Så det er dejligt at kunne spille gode gamle spil, uden at skulle punge syge summer penge ud :)

• FancyPants
  • FancyPants's profilbillede
  • Noget med mødre
Mere
26 aug 2017 03:07 #7 af FancyPants
FancyPants svaret på emne: Udarbejdselse af side art til lille arcadeprojekt.
Når butikkerne selv mener, at en SNES Classic skal koste 12-1299, så har jeg heller ikke de helt vilde moralske skrupler med at klaske RetroPie på mit nyindkøbte Pi 3 kit.

Hvis det skulle veje for tungt på samvittigheden, så rækker de resterende ~700 kroner op til en SNES Classic, vist til et par spil på Virtual Console :lol:

Selvfølgelig er det ikke det samme som at sidde med den rigtige hardware i hænderne, og det er der vist heller ingen herinde der vil påstå. :)

You fight like a dairy farmer!

• slk486
  • slk486's profilbillede
  • Væk
  • Asking the questions because I DON'T KNOW!
Mere
27 aug 2017 20:14 #8 af slk486
slk486 svaret på emne: Udarbejdselse af side art til lille arcadeprojekt.
Jeg er sgu ligeglad med om gråzonen, eller hvad vi nu skal kalde det - nyder bare ikke selv emulering - har ingen moralske skrubler omrking det ;)

Not the kind of meat that makes you slap your mother!

Tid til at oprette siden: 0.440 sekunder
Leveret af Kunena Forum