Udvikle eget arkadespil via Raspberry Pi

08 jan 2017 13:09 - 08 jan 2017 13:11 #1 af m1chelsen
Udvikle eget arkadespil via Raspberry Pi blev oprettet af m1chelsen
Jeg er så småt begyndt at lege med GamesMaker Studio og selvom jeg p.t. kun roder med lidt simpelt gameplay, fik jeg alligevel en sjov tanke. Så vidt jeg kan se, findes der en adapter som gør det muligt, at afvikle en Pi i en arcademaskine ( arcadeforge.net/PiJamma/PiJamma-Raspberr...daee70c053d7cd9ac2c4 ). Hvis man derfor udvikler et spil som kan afvikles på en Pi, burde det vel være muligt at bygge sit helt eget arkadespil fra bunden, både ift. hardware og software, ved at smide spillet over på et SD kort, samt installere noget software som har til formål at starte det pågældende spil op, hvorefter arkadespillet blot består i en Pi + JAMMA adaptor?

En Pi starter jo fint op når der bliver tilsluttet +5V, hvilket gør dette nemt ift. +5 Volten i en JAMMA maskine / supergun. Dog tænker jeg om en Pi potentielt set vil ende med corrupted data, hvis strømmen gentagne gange blot bliver slukket, uden at den bliver lukket korrekt ned?

Jeg er kun lige startet op på at lege med den slags, samt disse tanker. Hvis der evt er 1-2 andre der evt. kunne have interesse i at hoppe med på vognen, og evt. lave noget sammen, kunne jeg godt have interesse for dette. Jeg har mulighed for at sætte et par timer af til det pr. uge.

KonsolTing.blogspot.dk - Guides, samling, projekter m.m.

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

08 jan 2017 18:29 #2 af Konsolkongen
Besvaret af Konsolkongen på emne Udvikle eget arkadespil via Raspberry Pi
Kan GameMaker lave spil der kan køre under Linux og på ARM-processorer?

Altså kan det køre på en Pi? :)

Shoot and shoot to advance further!
Wonderful attack by just two men!!

08 jan 2017 21:08 #3 af m1chelsen
Besvaret af m1chelsen på emne Udvikle eget arkadespil via Raspberry Pi
Det burde fint kunne lade sig gøre. Se evt: www.yoyogames.com/pi