I want candy(cab)

29 maj 2016 11:56 #1 af Camous
I want candy(cab) blev oprettet af Camous
Det er snart et år siden jeg bestemte mig for at gøre alvor af den gamle ønske og købe mig en Candy.

Desværre har jeg ikke haft meget held med at finde en. Jeg har været på RKLOK's mailing liste men i det sidste års tid har alle de SEGA cabs han har haft til salg enten haft grimt burn-in, ellers så lignede selve cab lort, kosmetisk, hvilken jeg ikke gider give penge for.

Det er mange penge og jeg vil ikke købe noget jeg kommer til at fortryde. Der har været et par gode blandet hans mails, men de blev alle solgt inden for et par minutter, så de var nok væk før jeg overhovedet fik læst mailen.

Anywaste, what is a guy to do? Er der andre steder at købe fra? Nogen der kender en der har cabs til salg?

Kigger mest efter Astro City, New Astro City og Blast City.

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

30 maj 2016 06:42 #2 af 1up
Besvaret af 1up på emne I want candy(cab)
Du kunne prøve at skrive til Ronnie (RKLOK) med dine ønsker. Han er villig til at hjælpe og han er til at handle med.
Ellers kan du prøve at lave et "want to buy" indlæg på arcadeotaku.

31 maj 2016 08:15 #3 af neros
Besvaret af neros på emne I want candy(cab)
Jeg får da tit tilbud fra RKOLK med flotte maskiner uden burn-in?

Min Youtube kanal: www.youtube.com/user/neros77

31 maj 2016 09:27 #4 af Camous
Besvaret af Camous på emne I want candy(cab)
Jeg har nok et andet definition af flot end de fleste andre. De fleste af hans maskiner er ret rough, ellers har de burn-in skriver han selv, jeg kan jo ikke selv se hvor slemt det er. Men jeg kigger nu mest efter en Astro, New Astro eller Blast. Andre typer interessere mig ikke meget. Han fik et par flotte Blasts, men de blev alle solgt inden for et par minutter.

I hans sidste mail havde han fire maskiner. Hverken hans Neo Candy eller New Astro var i god nok stand. Og heller ikke den Atomiswave, som var i bedste stand, men havde lidt for mange paint flakes. Anywaste, Atomiswave har en Wei-ya monitor som jeg ikke vil have. Vil helst have en Nanao, eller et Japansk monitor i det mindste.

Og ja, den versus var heller ikke i bedste stand, too much yellowing, og er nok et helvede at flytte ind og ud af en lille lejlighed i dk. Den der er for folk i hus.

31 maj 2016 11:54 #5 af neros
Jeg mener nok indenfor de sidste 3 års tid. Der er gode tilbud imellem.

31 maj 2016 13:32 #6 af Camous
Jeg har kun været på udkig i den sidste 6-9 måneder dog. Han sender måske et tilbud mail ud om måneden og jeg er ved at være træt af at vente. Og de gode tilbud sælges som sagt inden for få min, hvilken også er træls.

31 maj 2016 16:33 #7 af KillerBean2
Besvaret af KillerBean2 på emne I want candy(cab)
Jeg tror bare, du bliver nødt til at være lidt large med standen på selve kabinettet. De har alle sammen levet et hårdt liv og har fået tæsk i større eller mindre grad. De få virkeligt flotte cabs, man ser rundt omkring på nettet, har som regel fået en totalrenovering. De er blevet splittet helt ad og har fået de mest smadrede dele skiftet ud med old-new-stock eller fan-reproduktioner, og så er det hele blevet rettet ud, slebet og malet på ny. Det er med andre ord noget, som det er næsten umuligt at betale sig fra, medmindre man er sindssygt heldig.

Brug i stedet kræfterne på at finde en maskine med minimal eller nul burn-in på skærmen ;)

31 maj 2016 18:04 #8 af Camous
Jeg vil ikke have noget grimt i mit stue, og slet ikke når det koster så meget.

RKLOK har haft et par i god stand, der enten solgte inden jeg læste mailen færdig eller havde burn-in. Men gutten fra RKLOK har flere gange fortalt mig at en cab uden burn-in næsten er umuligt at finde. Det lader til at når han skriver no burn-in i hans mails mener han at burn-in kan ikke ses under gameplay, men der er burn-in. Når han så skriver at skærmen har burn-in betyder det at det er mere slemt.

Jeg var faktisk tæt på at købe en af hans Blast's, men den havde ret meget burn-in så takkede nej. Selve cabben var i meget smukt stand.

31 maj 2016 19:42 - 31 maj 2016 19:46 #9 af neros
Jeg er helt enig med KillerBean2. Det er lidt umuligt at finde en som det du ønsker. Husk de har stået i japanske arkadehaller og blevet banket rundt med ;-)

Den Neo Geo maskine RKOLK have oppe for nylig var ret ille tilredt og heller ikke noget jeg ville købe. Jeg mener bestemt jeg har set et par flotte Astro's oppe på hands side til salg.

Lige en ting angående Blast City's så skal man passe rigtig godt på med original skærmene. Skærmene kan få noget der bliver kaldt for black goop of death. Efter jeg læste om det tænkte jeg at det ihvertfald ikke var sådan en Candy jeg skulle have.

01 jun 2016 08:02 #10 af Camous
Jeg er klar over den black goop, men det er vist ikke en problem siger visse. Noget der er mere alvorligt er at de Nanano CRT'er i Blast cabs vist meget ofte corner convergence problemer. Jeg kan tydeligt se det i de fleste billeder af en Blast CRT der viser spil.

Men, umuligt eller ej, I want a cab I can eat off of. Der er jo visse af de resellers der lige giver deres cabs en overhaul.

01 jun 2016 12:08 #11 af 1up
Besvaret af 1up på emne I want candy(cab)
Hvis du vil have et absolut mint cabinet så hold udkig på arcadeotakus salgs sektion. Der kommer fra tid til anden cabs til salg fra privat personer, og der er de mange gang i top stand.

01 jun 2016 16:29 #12 af Camous
Ja, at købe en stakkels persons højt elskede baby er klart det bedste vej frem. Deres tab bliver mit gavn.

Tid til at oprette siden: 0.080 sekunder
Gentleman Chat
Hanky's profilbillede Hanky - 19:29

True that :b

FancyPants's profilbillede FancyPants - 19:26

Til gengæld er livet vist nemt nok, hvis det er mit største problem :D

Hanky's profilbillede Hanky - 19:23

Nah, det er ikke altid lige nemt :zzz:

FancyPants's profilbillede FancyPants - 19:22

Aw, den ville ikke godtage "mindre end" tegnet til at lave et hjerte. :blush:

Hanky's profilbillede Hanky - 19:21

Hej Fancy :D